Jak zarobić 100 000 PLN w Black Friday

Jak zarobić 100 000 PLN w Black Friday

25 listopada 2021

Czarny Piątek to najlepsza okazja w roku do zorganizowania dużej wyprzedaży swojego asortymentu. Dobra kampania to przemyślany proces składający się z wielu etapów co finalnie ma przełożyć się na maxymalne zyski. Black Friday powinien stanowić najbardziej rentowny dzień w roku w Twojej firmie. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak krok po kroku osiągnąć maksymalny efekt i zaobserwować potężny pik w biznesie przeczytaj ten artykuł do końca.

 

Jak zaplanować kampanię black friday i z jakich elementów powinna się ona składać?

Aby nasze działania przyniosły efekt powinniśmy zaplanować Black Friday i Cyber Monday z dużym wyprzedzeniem. Nie powinniśmy robić niczego intuicyjnie i na hurra. Aby zarobić na black friday potrzebujemy planu, budżetu marketingowego, strategii i materiałów gotowych do wykorzystania.

 

1. Zaplanuj Reklamy w Facebook Ads i Google Ads

Zaplanuj szczegółowy harmonogram reklam w systemie Facebook i Google, przemyśl dokładnie na jakich produktach chcesz się skupić. Stwórz dedykowane kreacje reklamowe dla najbardziej chodliwych produktów, które mają satysfakcjonujące dla biznesu marżę. Przemyśl okres trwania kampanii.

2. Przygotuj materiały na social media, Grafiki reklamowe, opisy, filmy na stories

Nie zostawiaj tego na ostatnią chwilę. Z dużym wyprzedzeniem wydeleguj stworzenie wszystkich grafik, zaplanuj opisy do całego contentu jaki będzie dystrybuowany w okresie black friday. Nagraj wcześniej storiesy, aby uniknąć pomyłek. Dopnij wszystko na ostatni guzik,

3.Zaplanuj pakiety produktów i upselle

Zastanów się jak opakietować produkty. Dużym błędem jest stosowanie promocji na cały asortyment. Zasugeruj klientowi co się bardziej opłaca tak, aby zostawił minimum kilkaset PLN. Zbuduj większą ścieżkę klienta zaproponuj dodatkowe produkty w upsellach i mailingu, stosuj one time offer. Spraw aby zmaksymalizować wartość koszyka klienta.

4.Określ jakiej wysokości powinny być rabaty

Jeżeli sprzedasz software – oprogramowanie, licencje, konsultacje, kursy, szkolenia, książki czyli asortyment o wysokiej marżowości proponuję rabat rzędu aż 40-50%. Jeżeli produkty fizyczne 20-30%. W czarny piątek rekomenduję, aby rabat był najwyższy by później w okresie około black friday zejść o 10% w dół.

Wiele ecommerce zaczyna działania black friday już od początku listopada wprowadzając mikro rabaty rzędu 10%. Potrafi to wygenerować dodatkową sprzedaż. W samym obrębie black friday i cyber monday nie waż się oferować rabatu rzędu 5-15%, bo to jest zbyt niski % aby zachęcić do zakupu. Rabat musi być znaczny, transparentny nie związany z podwyżką starych cen.

 

5.Zorganizuj webinar dla społeczności klientów

Zastanów się czy Twój biznes kwalifikuje się pod to, aby zorganizować webinar dla społeczności i klientów. Webinary w black friday robią fantastyczną robotę i generują niesamowite wyniki. Dobrym pomysłem może być też tradycyjny live na social media jeżeli jesteś sklepem internetowym.

 

6.Zmień banery na stronach internetowych

Na każdej swojej stronie umieść belkę informującą o black friday i poziomie rabatów z przekierowaniem do kluczowego miejsca docelowego + banery reklamowe informujące o promocjach na stronie głównej.

 

7.Wdrażaj harmonogram działań black friday i nie podejmuj żadnych decyzji na szybko. Trzymaj się planu!

Działaj spokojnie i z wyprzedzeniem. Ustal harmonogram działań i się go trzymaj. Nie podejmuj żadnych decyzji na szybko, ani spontanicznie. W black week może się pojawić u Ciebie uczucie tzw. FOMO i gorączka z tym związana. Nie podejmuj nagłych decyzji, które diametralnie ingerują w poprzednio stworzony plan.

Użyj narzędzi do planowania kampanii i postów, zaplanuj wcześniej mailingi na cały tydzień, a kiedy wybije właściwa data jedynie obserwuj i ciesz się z wyników zamiast niepotrzebnie się stresować.

 

Czego unikać przy planowaniu kampanii na Black Friday?

W black Friday powinieneś zastosować najwyższy możliwy RABAT w roku. Nigdy nie powinno być tak tanio jak właśnie w ten dzień lub tydzień jeśli zdecydujesz się na black week. Ogromnym błędem jest podniesienie ceny kilka dni przed czarnym piątkiem tylko po to, żeby ją zrabatować.

Stali klienci mogą Ci tego nie wybaczyć. Ta strategia pozwoli sprzedawać tylko do nowych klientów, ale nie sądzę aby gra była warta świeczki. Bądź uczciwy, a osoby które obserwują Twój asortyment od dawna bardzo to docenią.

 

Nie bazuj na rabatach rzędu 5-10% to żenada, a nie przemyślana kampania. Jeśli Twój biznes bazuje na asortymencie niskomarżowym i działasz na skali odpuść kampanię na black friday. Będzie to z korzyścią dla Twojego wizerunku i marży.

 

Bądź uczciwy, transparentny. Nie oszukuj swoich klientów i edukuj, że takie ceny są tylko przez 1 raz w roku i nigdy więcej.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?