Jak założyć stronę na Facebooku – Tworzenie Fanpage na Fb od A do Z

Jak założyć stronę na Facebooku – Tworzenie Fanpage na Fb od A do Z

19 października 2021
Co może być trudnego w zakładaniu Fanpage na Facebooku? Teoretycznie jest to proste i intuicyjne, ale masa przedsiębiorców prosi mnie o założenie strony na Facebooku za nich.
Proces ten wcale nie musi być długi. Wystarczy kilka minut pracy, aby nasza strona firmowa pojawiła się na FB.
Facebook to topowy kanał social media, który możemy skutecznie wykorzystać w celach marketingowych. Żeby uruchomić reklamę płatną w tym medium społecznościowym i zacząć pozyskiwać klientów potrzebujemy posiadać fanpage. Z konta prywatnego nie da się ustawiać reklam! Prywatne konto możesz wykorzystać do prowadzneia działań organicznych.

Jak założyć stronę firmową na Facebooku – Od czego zacząć?

Aby stworzyć stronę na Facebooku nie potrzebujesz strony www, ani budżetu. Wystarczy Ci profil prywatny na Facebooku i świadomość jak chcesz nazwać swój fanpage.

Czy potrzebujesz firmy, aby założyć fanpage?

Nie, każdy może zostać twórcą i prowadzić fanpage. Możesz robić to hobbistycznie i nie musisz wykorzystywać go w żaden sposób do zarabiania pieniędzy. Ba! Nie musisz umieć ustawiać żadnych reklam płatnych, ani korzystać z tego typu opcji. Oczywiście zachęcam Cię do innego podejścia, ale Twój fanpage to nie musi być strona firmy na facebooku.

 

Będąc zalogowanym na swoje konto na facebooku przejdź do zakładki Strony, która powinna znajdować się po lewej stronie w górnej części ekranu. Ważne! Aby założyć fanpage zrób to z poziomu komputera lub laptopa.

Kiedy klikniesz w opcję Strony rozwinie Ci się zakładka ze stronami jakie posiadasz. O ile posiadasz już jakiś fanpage, bo możesz mieć tutaj pusty panel.

Następnie wystarczy kliknąć w opcję Utwórz Stronę.

 

tworzenie fanpage na fb krok po kroku

Strona na Facebooku bez konta – czy to możliwe?

Niestety nie ma możliwości utworzenia strony na facebooku nie posiadając konta na tym portalu. Możesz założyć profil prywatny i się do niego zalogować. Jeżeli chcesz zostać anonimowy możesz to zrobić z konta innej osoby lub używając fejkowych danych czego nie polecam, ponieważ jest to łamanie regulaminu FB.

Konto firmowe Fanpage musi posiadać przynajmniej jednego użytkownika przypisanego jako administrator.

Nazwa strony na Facebooku

Wybór nazwy Fanpage to nie taka prosta sprawa. Pamiętaj, że będziesz z tą nazwą kojarzony i związany na być może wiele lat. Zmiana nazwy jest możliwa, ale jest to uciążliwy proces często związany z dużą ilością nerwów, a u niektórych i tak się to nie udaje i musimy wtedy pozostać z nazwą, która nam nie odpowiada.

Idealnie jeśli nazwa twojej strony jest tożsama z nazwą firmy. Wtedy problem wymyślania nazwy mamy z głowy. Więcej pracy jest wtedy kiedy np. jesteś blogerem i musisz wymyśleć ciekawą nazwę, która będzie mocno z Tobą kojarzona.

Kolejną opcją wyboru nazwy strony na Facebooku będzie wpisanie swojego imienia i nazwiska. Jest to dobre w przypadku marek osobistych. Możesz też pójść dalej i rozwinąć nazwę o dodanie kluczowych słów związanych z Twoją branżą. Dzięki temu łatwiej zbudujesz świadomość marki w obrębie tego czym się zajmujesz.

Dobrym przykładem jest mój fanpage firmowy: Tomasz Guzik – Marketing i Sprzedaż

 Jak zmienić nazwę fanpage krok po kroku >>>

Kategoria strony na Facebooku – co wybrać?

Gdy nazwę mamy już za sobą czas ustawić kategorię strony. Nie jest to takie oczywiste. Aby przejść do domyślnych ustawień podpowiadanych przez samego FB musisz zacząć wpisywać jakieś słowo kluczowe kojarzone z Twoją niszą.

Wtedy Twoim oczom ukaże się kilka opcji do wyboru.

Co ciekawe nie musisz wybrać tylko jednej kategorii, a wręcz rekomenduje Ci wybranie kilku które są mocno powiązane z obszarem w którym działasz.

Jeśli prowadzisz fanpage hobbistycznie znajdź słowa kluczowe związane z Twoją pasją.

Opis Fanpage na Facebooku – co wpisać?

Na dalszym etapie tworzenia fanpage’a na facebooku system poprosi nas o wpisaniu opisu strony. Tutaj nie masz się czym stresować, bo jest to element który możesz dowolnie edytować na dalszym etapie prowadzenia strony.

Opis strony na fb ma limit znaków, który obecnie wynosi 255. Napisz 2-3 zdania opisujące Twoją firmę, aby następnie kliknąć w przycisk Utwórz stronę.

Jak dodać zdjęcie profilowe na Fanpage

Aby dodać zdjęcie profilowe należy kliknąć w symbol plusa, a następnie wybrać z dysku Twoją grafikę. Gdzie stworzyć taką grafikę? Polecam zacząć od najprostszych rozwiązań. Dla osób początkujących najlepszym programem będzie CANVA.

Jak dodać zdjęcie w tle na profil firmowy

W kolejnym kroku konfiguracji fanpage firmy będzie dodanie zdjęcia w tle, które jest niezwykle istotne szczególnie w kontekście późniejszego promowania fanpage z użyciem Facebook Ads. Użytkownicy zaczną klikać i przechodzić na Twoją stronę i wtedy zobaczą Twój baner – zdjęcie w tle.

Znowu zaprojektuj grafikę w CANVA lub zleć tworzenie baneru zewnętrznej firmie bądź freelancerowi.

Grafika powinna być czytelna, jasno mówić czym zajmuje się Twoja strona i powinna zawierać jakieś CTA, czyli wezwanie do działania co powinna zrobić osoba przeglądająca stronę.

Następnie odpowiednio wykadruj grafikę i przejdź dalej.

Zapisz zmiany.

Rozdzielczość cover photo to 820×312 px, na urządzeniach mobilnych 640×360 px.

Jak zmienić informacje kontaktowe na naszym koncie firmowym na facebooku

O ile w przypadku profili osobistych nie jest aż tak istotne podawanie swoich informacji kontaktowych, ponieważ jak sama nazwa wskazuje jest to Twoje konto osobiste i to Twoja decyzja czy chesz wykorzystywać go do celów promocyjnych, o tyle w przypadku fanpage świeżo po założeniu konta firmowego na facebooku kliknij w strony, odnajdź swoją stronę i naciśnij edit page info ( edytuj informacje o stronie).

Tam wpisz adres email firmy i numer telefonu pod który klienci mogą telefonować.

Konfiguracja informacji o stronie – Ustawianie nazwy użytkownika i lokalizacji naszego fanpage’a

Świeżo po stworzeniu strony zainteresuj się tą samą zakładką co poprzednio i kliknij edytuj informacje o stronie. Są tam 2 bardzo istotne rzeczy, które należy ustawić.

Nazwa użytkownika ultra ważny parametr ponieważ dzięki nazwie twój link do strony się zmieni na prostszy jeżeli wpiszesz tu kwiaciarniakrakow i przykładowo nazwa ta nie jest jeszcze zajeta to twój link stanie się super prosty przykład : facebook.com/kwiaciarniakrakow.

Jest to szczególnie wazne również pod kątem projektowania ulotek i banerów rozwieszanych i rozdawanych stacjonarnie.

Lokalizacja firmy – Jeżeli prowadzisz firmę z siedzibą stacjonarną skorzystaj z wyboru lokailzacji. Szczególnie istotne w biznesach usługowych, które świadczą usługi na danym obszarze

Promocja strony fanpage na Facebooku – od czego zacząć

Stworzenie fanpage to nie wszystko czas zająć się kwestiami promocji.

Nie zapomnij w pełni skonfigurować fanpage zanim przystąpisz do jego promocji. Zawsze kusi nas na samym początku pozyskać szybko pierwszych obserwujących i zdobywać lajki.

Możesz zaprosić znajomych do polubienia strony swojej firmy pamiętaj jednak, że muszą to być osoby potencjalnie zainteresowane tematyką Fanpage.

Nie zapraszaj kogokolwiek żeby nastukać like, bo zrobisz sobie krzywdę. Algorytmy FB są bardzo bystre i szybko utną Ci zasięgi jeśli większość facebooka nie będzie reagowała na Twoje wpisy. Zacznij budować społeczność w sposób przemyślany, a lajki, obserwatorzy prędzej czy później się pojawią.

Zanim zaczniesz prowadzić kampanie reklamowe koniecznie wgraj piksel na stronę internetową.

Oprócz danych o użytkownikach na fanpage możesz również zbierać dane o użytkownikach Facebooka poza portalem facebook i używać tych danych do reklam remarketingowych.

Prowadzenie firmowego fanpage może dawać Ci wiele satysfakcji. Kluczowe jest od samego początku określenie swojej grupy docelowej. Zanim mocniej ruszysz z promocją pamiętaj o

uzupełnieniu wszystkich dodatkowych informacji o swojej stronie. Zalinkuj do strony internetowej, dodaj dane kontaktowe tak, aby potencjalni klienci mieli ułatwione zadanie.

Jak widzisz zakładanie strony nie jest takie trudne, działaj!

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?