Reklama na Linkedin – Jak Ustawić Reklamę na Linkedin?

Reklama na Linkedin – Jak Ustawić Reklamę na Linkedin?

9 grudnia 2022

Przedsiębiorcy bardzo chętnie korzystają z reklam Google Ads i Facebook Ads jednak mało komu przychodzi do głowy spróbować swoich sił na portalu biznesowym Linkedin. Linkedin również może stanowić bardzo istotny kanał pozyskania ruchu dla Twojego biznesu. W tym poradniku pokażę Ci wszystko co musisz wiedzieć, aby skutecznie wystartować z reklamą na Linkedin.

Reklama na Linkedin – jak zacząć?

Aby mieć możliwość konfiguracji reklam na Linkedin potrzebujesz posiadać konto na tym portalu. Załóż swój profil, a następnie wpisz w wyszukiwarkę Reklama na Linkedin i kliknij w pierwszy wynik na samej górze. Następnie kliknij w przycisk „Utwórz Reklamę. Później postępuj zgodnie z tym poradnikiem.

 

Reklama LinkedIn — jak założyć konto reklamowe?

Twoje konto zostanie automatyczne utworzone jeśli jesteś zalogowany na swoim profilu. Zanim jednak przejdziesz do tworzenia pierwszej kampanii skonfiguruj na swoim koncie płatności i dane do faktur. Znajdziesz te opcje w centrum rozliczeniowym. Z poziomu który widzisz możesz założyć też business manager. Aby użyć reklamy linkedin ads musimy posiadać osobowe konto na linkedin, więc jeśli go jeszcze nie masz czym prędzej się zarejestruj.

jak uruchomić konto reklamowe na linkedin

Jak przyznać dostęp do konta reklamowego na Linkedin?

Jeżeli chcesz, aby Twoimi kampaniami zarządzała agencja reklamowa lub zewnętrzny freelancer wejdź do ustawień konta (symbol śrubki), a następnie zarządzaj dostępami.

Aby nadać komuś dostęp musisz wyszukać jego profil prywatny na Linkedin. Następnie musisz zdecydować jaką rolę chcesz przyznać tej osobie.

Mamy do dyspozycji 4 rodzaje uprawnień:

  • Menedżer konta
  • Menedżer kampanii
  • Menedżer reklamy
  • Wyświetlający

 

Jak się pewnie domyślasz menedżer konta ma dostęp do wszystkich zasobów w obrębie Twojego konta reklamowego. Menedżer kampanii może zarządzać poszczególną kampanią, analogicznie menedżer reklamy ma wgląd do konkretnej reklamy, a wyświetlający to świetna opcja jeżeli chcesz dać komuś dostęp w celu wykonania audytu i przejrzenia twoich reklam. Osoba wyświetlająca nie będzie miała możliwości edycji na twoim koncie reklamowym.

nadawanie dostepu do konta reklamowego na linkedin

Reklama na Linkedin krok po kroku

Kiedy mamy już za sobą podstawy i formalności czas przejść do konfigurowania swojej pierwszej kampanii. Struktura konta reklamowego na Linkedin jest nieco inna w nazewnictwie niż ta znana nam z Facebooka. Tutaj konto dzieli się na grupę kampanii, kampanię i reklamy. Aby stworzyć pierwszą kampanię musimy najpierw stworzyć grupę kampanii i przypisać tworzoną kampanię do konkretnej grupy.

 

Zanim jednak przejdziesz do tworzenia grupy kampanii zalecam najpierw zainstalować Insight Tag (odpowiednik piksela facebooka). Dzięki temu będziesz mieć możliwość konfigurowania konwersji i zbierania danych od użytkowników przebywających na twojej stronie internetowej.

Jak Zainstalować Linkedin Insight Tag na Stronie Internetowej i na WordPress

Przejdź do zakładki analizuj, a następnie wejdź w Insight Tag. Tutaj będziesz mieć możliwość zainstalowania Insight Tag samodzielnie, drugą opcją będzie wysłanie do dewelopera, a trzecią skorzystanie z Google Tag Manager.

Skopiuj kod i zaloguj się do swojej strony Internetowej. Zalecam dodać kod po otwarciu znacznika <head> żeby mieć pewność, że kod będzie się poprawnie ładował. Instrukcja mówi żeby dodać insight tag przed zamknięciem <body> jednak ja zawsze dodaje po otwarciu <head> Tobie zalecam to samo. Kiedy Insight tag jest dodany na stronie internetowej zweryfikuj czy działa poprawnie i zacznij śledzić konwersje, które Cię interesują.

dodawanie insight tag na strone internetowa

Tworzenie grup odbiorców i grup podobnych odbiorców

Wchodząc do zakładki PLAN i grupy odbiorców będziesz mieć możliwość stworzenia grupy odbiorców, która Cię interesuje, oraz jeżeli chcesz docierać szerzej ze swoim produktem lub usługą możesz stworzyć grupę podobnych odbiorców na podstawie grupy, którą wcześniej zgromadziłeś.

 

Linkedin pozwoli Ci stworzyć grupę odbiorców na podstawie aktywności na stronie firmowej (fanpage), na podstawie danych z insight tag ze strony Internetowej, na podstawie % obejrzanego wideo opublikowanego na stronie firmowej, na podstawie aktywności z wypełnionych formularzy lub postów. Możesz również wgrać dane, które posiadasz listy mailowe, nazwy firm. Linkedin informuje nas że najskuteczniej jest wtedy, gdy prześlemy pomiędzy 10 000 – 300 000 kontaktów co może w wielu firmach stanowić problem.

 

Gdy zgromadzimy wystarczającą grupę odbiorców możemy utworzyć na jej podstawie grupę podobnych odbiorców, czyli odpowiednik lookalike na Facebooku.

tworzenie grup odbiorcow na linkedin

Reklama na LinkedIn – Cele reklamowe

Tak jak w przypadku innych systemów reklamowych tutaj również mamy 3 główne CELE reklamowe na które składa się kilka mniejszych celi. Mamy tutaj do dyspozycji:

  • ŚWIADOMOŚĆ
  • ZAINTERESOWANIE
  • KONWERSJE

 

wybor celu reklamowego na linkedin ads

W skład Świadomości mamy cel świadomość marki z którego będziemy korzystać jeśli będziemy chcieli dotrzeć do jak największej grupy osób budując świadomość, czyli duża częstotliwość wyświetlania reklamy, ogromny zasięg charakterystyczna niska konwersja, mało aktywności wokół postów.

Docelowo cel ten sprawdzi się w przypadku budowania brandu dla dużych marek, które dysponują sporą ilością środków i mogą sobie przeznaczać. budżet na budowanie świadomości, a nie tylko sam performance.

Przykładem marki, która ostatnimi miesiącami docierała bardzo często i bardzo szeroko ze swoimi kampaniami jest np. marka Shopee.

 

Zainteresowanie dzieli się na Wizyty w witrynie, Interakcje i Wyświetlenia wideo.

Bardzo często w przypadku kampanii reklamowych na linkedin będziemy korzystać z celu wizyty w witrynie. To dzięki tym reklamom po kliknięciu zostaniemy przekierowani na stronę www. Jest to świetna metoda na generowanie kalorycznego ruchu na stronie.

 

Cel interakcje użyjemy, gdy chcemy zbudować social proof, czyli dużo komentarzy, aktywności, lajków pod postem reklamowym. Z tego celu będziemy korzystać bardzo rzadko i raczej polecam go omijać. Skup się na generowaniu ruchu na stronę i zdobywaniu potencjalnych klientów. Lajki nie są Ci w większości przypadków do niczego potrzebne.

Marketing wideo z roku na rok zyskuje ogromnie na znaczeniu. Cel wyświetlenia wideo jest celem zasięgowym, który pozwala dotrzeć do dużej puli ludzi ze swoim wideo, ale niekoniecznie będzie się to przekładało na konwersje.

Przetestuj jak ten cel reklamowy sprawdzi się w twojej branży.

 

Przejdźmy do prawej kolumny w której mamy 3 cele reklamowe. Generowanie potencjalnych klientów sprawdzi się jeśli chcesz generować leady b2b za pomocą błyskawicznych formularzy. Reklama ta polega na tym, że użytkownik po kliknięciu w naszą kreację trafia na formularz przygotowany wcześniej przez reklamodawcę. Formularz ten jest już wstępnie uzupełniony danymi jakie użytkownik podał podczas rejestracji na portalu. Wystarczy kliknąć wyślij, aby automatycznie użytkownik stał się naszym leadem do którego możemy napisać, zadzwonić. W tym celu reklamowym należy pamiętać o wskazaniu linku do polityki prywatności, aby nasza reklama zawierała wszystkie najważniejsze zgody marketingowe, ponieważ dzięki tej reklamie gromadzisz dane osobowe swoich potencjalnych klientów.

 

Kolejnym celem są konwersje w witrynie. Jeżeli posiadasz stronę Internetową możesz skonfigurować konwersje, gdzie np. Twoim celem będzie wyświetlenie użytkownikowi strony podziękowania za zapis.

Stwórz formularz zbierający dane i ustaw przekierowanie na URL dziękuję po wypełnieniu formularza. Konwersje ustaw na ten URL. Dzięki temu system będzie naliczał konwersje, gdy ktoś wypełni formularz.

Ostatni cel to kandydaci. Ten cel świetnie sprawdzi się w momencie, gdy prowadzisz rekrutacje na jakieś stanowisko i potrzebujesz otrzymać dopływ kandydatów zainteresowanych Twoją ofertą.

Targetowanie reklamy na Linkedin

Wybór odpowiedniej grupy docelowej w przypadku reklamy sponsorowanej na Linkedin ma duże znaczenie. Tutaj schematy z facebooka i bardzo szerokie targetowania mogą nam bardzo szybko przepalić budżet.

Linkedin umożliwia nam docierać do konkretnych firm, które generują konkretne przychody i zatrudniają konkretną ilość ludzi. W serwisie linkedin możemy docierać do osób, które mają skończone konkretne kierunki studiów, stopień i dotrzeć z działaniami reklamowymi nawet do osób, które zadeklarowały, że skończyły określone uczelnie.

Kampanie reklamowe linkedin pozwalają nam dotrzeć do osób na wybranych stanowiskach. Możemy targetować też adsy po osobach, które mają wybraną ilość lat doświadczenia. Ciekawą opcją jest też wybór umiejętności, które posiada użytkownik. Ostatni rodzaj targetowania to zainteresowania, które przypominają mocno te z Facebooka. Opcja ta różni się tym, że możemy dotrzeć do osób które niedawno zmieniały pracę, szukają pracy itd.

targetowanie reklamy na linkedin

Formaty Reklam na Linkedinie

System Linkedin Ads daje nam do dyspozycji kilka formatów reklamowych.

Mamy tu do dyspozycji:

  1. Reklama z pojedynczym zdjęciem
  2. Reklama karuzelowa
  3. Reklama wideo
  4. Reklama tekstowa
  5. Reklama spotlight
  6. Reklama w wiadomości
  7. Reklama konwersacyjna
  8. Reklama w formie wydarzenia

 

Jak sam widzisz Linkedin pozwala nam dotrzeć do klientów na wiele sposobów i to od nas zależy, który format bardziej nam podpasuje i które w testach okaże się dla nas najskuteczniejszy.

wybor formatu reklamowego na linkedin

Tworzenie kreacji reklamowej

System reklamowy linkedin jest w wielu miejscach podobny do reklamy na facebooku. Tutaj również po lewej stronie mamy opcje dotyczące tworzenia kreacji, a po prawej stronie mamy wygenerowany podgląd jak nasza reklama będzie w rzeczywistości wyglądała. Podczas tworzenia reklamy system poprosi nas o wpisanie nagłówka, opisu i wybrania wezwania do działania Call to Action. Tworzenie kreacji jest ostatnim krokiem, który spotkamy przed podsumowaniem naszej kampanii linkedin ads.

tworzenie kreacji reklamowej linkedin ads

Remarketing na Linkedin

Linkedin oferuje dotarcie płatną reklamą do osób, które w jakiś sposób weszły w interakcje z naszą firmą. Możemy puścić reklamę do grupy odbiorców, która oglądała nasze wideo na stronie firmowej, wykazała aktywność pod postami, czy też przebywała na konkretnej zakładce URL naszej witryny.

W wielu kampaniach reklamowych, które realizujemy wykorzystujemy Linkedin do zbierania wartościowego, kalorycznego ruchu na stronie, a REMARKETING odpalamy na tańszych portalach social media takich jak facebook, czy też Tiktok. Dlaczego? Zazwyczaj reklama remarketingowa na Linkedin wychodzi zbyt drogo i mogą sobie na nią pozwolić zdecydowanie firmy z większymi budżetami marketingowymi. Abstrahując już od kosztów Linkedin daje nam możliwość bardzo precyzyjnego dotarcia do wąskiej grupy odbiorców.

Ile kosztuje reklama na Linkedin?

Panuje taka opinia, że reklamy na Linkedin są drogie. Rzeczywiście mając małe budżety reklamowe nie mamy co tutaj szukać jednak w zamian za wyższe stawki wyświetleń i kliknięć mamy do dyspozycji bardzo precyzyjne opcje targetowania, których nie znajdziemy na innych portalach. Możemy kierować reklamy do osób na konkretnych stanowiskach, kończących konkretne uczelnie, a nawet pracujących w firmach jakie nam się podobają.

Aby skutecznie zacząć reklamować się na linkedin potrzebujemy minimum kilka tysięcy PLN miesięcznie.

 

Reklama na Linkedin – dlaczego warto?

Serdecznie polecam przetestować Linkedin Ads w Twoim biznesie. Płatna reklama na linkedin to nie to samo co google ads czy facebook ads. Tutaj mimo wyższych kosztów możemy dotrzeć do klienta bardzo precyzyjnie. Linkedin może okazać się fenomenalnym źródłem leadów szczególnie B2B. Kluczem do sukcesu na tej platformie będzie wybór odpowiedniego rodzaju celu kampanii i wybór rodzaju reklamy. Najczęściej w przypadku linkedin będziemy starali się przekierować ruch na stronę docelową, aby tam dochodziło do konwersji. Oprócz działań stricte płatnych możemy wykorzystywać profile osobowe do budowania marki na linkedin. Linkedin to serwis, który umożliwia nam zdobycie aż 30 000 kontaktów w swojej sieci. Co daje nam niezłe zasięgi organiczne jeżeli tworzymy wartościowy content. Pamiętaj, aby zanim ruszysz z kampaniami na linkedin zainstaluj insight tag, który będzie mierzył ruch na Twojej stronie. Aby puścić promocje na linkedin musimy mieć założoną stronę firmową na linkedin. Zasięgi organiczne profili firmowych na linkedin są bardzo niskie, ale są one wymagane aby ustawić kampanię.

Potencjał reklamowy linkedin jest duży ze względu również na niską konkurencję. Linkedin ads umożliwia nam dotarcie do użytkowników mediów społecznościowych, których nie ma na innych portalach. Prowadzenie kampanii jest stosunkowo intuicyjne i w wielu miejscach nawiązuje do tego co widzimy na Facebooku i Tiktoku. Linkedin to dobry kanał do pozyskiwania ruchu na stronie, który możemy wykorzystać w remarketingu. Linkedin ads oferuje nam specyficzne możliwości docierania do potencjalnych leadów.

 

Jeżeli potrzebujesz wsparcia w ustawianiu reklam na Linkedin zadzwoń na 602-727-263 lub kliknij poniższy przycisk

Przydatne artykuły, które pomogą Ci ustawić reklamę w Internecie:

🔗  Jak ustawić reklamę na Tiktoku >>>

🔗  Jak ustawić reklamę na Facebooku >>>

🔗  Jak ustawić reklamę na Youtube >>>

🔗  Jak ustawić reklamę Google ads >>>

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?