Jak tworzyć content marketing, który będzie pozyskiwał klientów

Jak tworzyć content marketing, który będzie pozyskiwał klientów

1 maja 2021

W Internecie obserwuje 2 grupy ludzi. Pierwsza to eksperci, którzy mają potężną wiedzę, doświadczenie i brak czasu na tworzenie dobrej jakości contentu i druga grupa, która publikuje bardzo dużo, ale niskiej jakości przez co ten content nie działa i nie generuje klientów.

W tym artykule zdradzę Ci sekret jak robić to dobrze.

 

Od czego zacząć przy tworzeniu contentu 

 

Tutaj podejmiemy 2 scenariusze. Dla osób, które nie posiadają czasu i dla osób, które mają więcej zasobów żeby mocniej wejść w content marketing.

 

Do tworzenia contentu potrzebujesz kilku kluczowych kompetencji. 

  1. Montaż wideo i audio
  2. Robienie grafik
  3. Pisanie tekstów
  4. Podstawowa optymalizacja SEO

 

 

W zależności w czym czujesz się dobrze wybierzesz swoje medium do publikowania. Ja zdradzę Ci najskuteczniejszy scenariusz, który zbudował moją firmę i działa również u naszych klientów.

 

W każdym możliwym scenariuszu musisz po prostu zacząć tworzyć bez względu na to jak słabej jakości to będzie. Na początku nie będziesz w stanie słuchać własnego głosu i patrzeć się na siebie w kamerze, ale minie to po 2-3 odcinkach.

 

Zacznij pisać nawet jeśli popełniasz błędy. Zacznij mówić do swoich odbiorców i komunikować to czym się zajmujesz. Rób to w sposób ciągły przez wiele miesięcy i stale udoskonalaj proces. Bez względu na to, czy będziesz dużo rzeczy zlecać, czy nie to nie da się przeskoczyć pewnych kroków i musisz tworzyć, popełniać błędy, wyciągać wnioski.

 

Moje pierwsze artykuły, publikacje, wideo były fatalne! W wielu aspektach nawet dzisiaj popełniam dużo błędów, które dałoby się wykluczyć. Ale ja nie boję się ubrudzić w procesie i robie to w sposób powtarzalny od 2016 roku.

 

Chcę robić content, ale nie mam czasu 

Jeżeli jesteś specjalistą, który nie dysponuje dużą ilością wolnego czasu wiele rzeczy możesz wydelegować. Przypuszczam, że dysponujesz budżetem na sprzęt. Kup dobry telefon lub aparat i mikrofon, który będzie w stanie nagrać materiały w dobrej jakości.

 

Nagrywaj odcinki wideo i od razu deleguj montaż. Firmy od contentu zajmą się całą resztą. Zoptymalizują Twój film pod SEO, przygotuję miniatury, opisy, tagi. Stworzą z tego podcast na spotify wycinając z Twojego materiału audio. Zrobią z tego artykuł na bloga tak, aby zaznaczyć swoją obecność w 2 największych wyszukiwarkach Google i Youtube. Dzięki temu zwielokrotnisz swoje wyniki.

 

Publikuj content evergreen, czyli taki który będzie na Ciebie pracował wiele lat i treści się nie przeterminują.

Nie bój się dopalać płatnymi reklamami swoich najlepszych materiałów tak, aby stale zyskiwać nowych widzów na kanale.

 

Buduj bazę mailingową, aby ponownie docierać ze swoim przekazem z najlepszymi materiałami.

 

Robię dużo contentu, ale to nie działa. Ciągle brakuje mi klientów 

 

Jeśli publikujesz bardzo dużo treści, a nie przynosi to efektów musisz podejść do tego krytycznie. Być może należy zlecić audyt firmie zewnętrznej, a czasami przyznać się samemu przed sobą co robimy źle. 

 

Sprawdź jak wygląda optymalizacja Twojego contentu pod wyszukiwarki, jak wyglądają Twoje profile społecznościowe i czy Twoje treści zawierają Call to Action, czyli wezwanie do działania.

Cały mój content w internecie jest zaprojektowany tak, żeby generować konsultacje telefoniczne na których mogę klientowi zaproponować droższe usługi i stałą współpracę.

 

Moje materiały na youtube kierują na darmowarozmowa.pl

Moje artykuły na blogu kierują na darmowarozmowa.pl

Moje posty w socialach kierują na darmowarozmowa.pl

Dzięki temu każdego dnia dzwonią do mnie firmy z propozycjami współpracy. Zastanów się, czy Twój content jest tak zoptymalizowany, aby generować ruch na Twoich stronach lądowania i żeby ludzie mogli się z Tobą skontaktować. 

 

A może pozostawiasz ich samych sobie? Skorzystali z Twojej wiedzy i to wszystko? 

W dzisiejszych czasach coraz mniej liczy się ilość. Ilość była świetnym wyznacznikiem w latach 2016-2017. Dzisiaj Internet lubi jakość. Publikuj regularnie, ale na miarę swoich możliwości. Zamiast opublikować 100 słabych artykułów stwórz 10, ale petarda!

Zamiast 100 filmów opublikuj 20, ale takich które będą pozyskiwać dla Ciebie klientów przez najbliższe 5,8, a może 10 lat.

 

Płatna promocja contentu 

 

Nie bój się płacić za reklamy. To bardzo ważne! Dzięki temu wyprzedzisz swoją konkurencje, bo każdego dnia będziesz kierować ruch do swoich treści do nowych użytkowników.

 

Większość ludzi wali contentem ciągle do tych samych osób. Znajomych FB, czy siatki kontaktów na Linkedin. To zdecydowanie za mało. Przy użyciu płatnej reklamy jesteś w stanie w sposób powtarzalny docierać ze swoim przekazem każdego dnia do nowej puli ludzi.

 

Baza mailingowa, a proces dystrybucji contentu

 

Budowanie bazy mailingowej jest niezwykle ważne w kontekście przenoszenia ruchu pomiędzy różnymi kanałami. Jeśli dziś pozyskasz adres email możesz go jutro skierować na grupę na facebooku, za 2 tyg zaproponować śledzenie na instagramie, za miesiąć zachęcić do subskrybowania youtube itd.

 

Baza mailingowa to Twój największy kapitał odporny na spadające zasięgi w social media.

 

Najlepsze praktyki dające klientów 

 

  1. Publikuj treści evergreen, czyli takie które będą uniwersalne i wyszukiwane przez lata
  2. Jeśli już osiągniesz pewien pułap doinwestuj w sprzęt. Na początku publikuj byle czym. Im więcej klientów pozyskujesz, im bardziej profesjonalny się stajesz inwestuj w lampy, mikrofony, kamery. Na początku możesz to zignorować, kiedy chcesz wejść na bardzo wysoki poziom zoptymalizuj również to.
  3. Nigdy nie zapominaj dodać CTA do swoich treści.
  4. Buduj bazę mailingową
  5. Na pewnym etapie zlecaj montaż, tworzenie grafik, optymalizowanie materiałów.
  6. Płać za to, żeby ktoś chciał Cię czytać i oglądać. Facebook ads i Google Ads
  7. Stosuj remarketing ( osoby, które miały kontakt z Twoją treścią powinny mieć możliwość zapisania się na konsultacje, kupno Twoich produktów itd.)
  8. Nie idź na ilość, ale na jakość. Lepiej publikować regularnie bardzo dobrej jakości, merytoryczne treści niż zalewać internet bez ładu i składu treściami niskiej jakości.
  9. Nie da się przeskoczyć pewnych etapów. Śmiało korzystaj z konsultacji z ekspertami, ale jeśli nie przepracujesz odpowiedniej ilości czasu to Twój content nie stanie się lepszy.
  10. Stwórz harmonogram publikacji. Sprawdź co szukają Twoi klienci w wyszukiwarce Google ( planer słów kluczowych w google ads). Na tej podstawie zaplanuj wszystkie materiały i zoptymalizuj je pod SEO najlepiej jak potrafisz.
  11. Zapisuj w CRM lub google sheet, który kanał marketingowy dowozi Ci najwięcej klientów, oraz który konkretny materiał daje najwięcej leadów, dzięki temu będziesz wiedzieć w jakim kierunku iść i gdzie przenosić budżety marketingowe

 

Są różne strategie mówiące o tym, że należy wybrać sobie kanały w których czujemy się najlepiej i najpierw publikować np. Samego bloga, sam YT itd, a na dalszym etapie dokładać kolejne kanały marketingowe. 

 

Ja osobiście preferuję inną strategię. Zdecydowałem się, że będę wszędzie, ale po pewnym czasie wyciągam wnioski co działa najlepiej i tam skupiam swoją najlepszą uwagę.

 

Jeśli masz małą ilość czasu najlepiej jest skupić się na tym, aby nagrać wideo z którego ktoś później zrobi podcast i artykuł na bloga + wycinki na instagram stories, tiktok itd. 

 

Ty poświęcasz krótki czas na tworzenie materiału bazowego, a zewnętrzna firma zrobi wszystko za Ciebie.

 

Nie potrzebujesz mieć miliona wyświetleń i lajków 

 

To mit, że potrzebujesz mieć tysiące followersów, lajków i wyświetleń, aby generować biznes w Internecie. Świetnym przykładem jestem ja i moi klienci. Szczególnie w niszach biznesowych czasami wystarczy kilkaset dobrych wyświetleń + przemyślana strategia promocji treści, aby pozyskiwać duże kontrakty.

 

W agencji prowadzimy kilka kanałów, które posiadają po kilkaset wyświetleń na odcinek i niewiele powyżej 1000 subskrypcji, a w sposób powtarzalny pozwalają nam generować klientów.

 

To wiedza i kompetencje decydują o tym, czy klient zdecyduje się na współpracę z Tobą, a nie ilość lajków. Jeżeli dołożymy do tego fajny, dynamiczny montaż, dobrze zoptymalizowaną treść, zaprezentujemy się fajnie pod kątem merytorycznym i wizualnym nie będziemy mieli żadnego problemu z generowaniem zapytań ofertowych.

 

Rzeczą kluczową jest również treść. Nigdy nie miej oporu przed dzieleniem się wiedzą i rozdawaniem na lewo i prawo swojego know how.

Ludzie, którzy uważają że nie powinni się dzielić swoją wiedzą, bo nikt nie przyjdzie na ich szkolenie, lub nikt nie skorzysta z ich usług mylą się i to bardzo! 

Im lepsza darmowa treść tym chętniej ludzie wydają pieniądze na Twoje płatne materiały.

Moje artykuły muszą być w 100% dopieszczone i dawać ogromną wartość i gotowe rozwiązania do wdrożenia samodzielnie.

To właśnie dzięki temu firmy dzwonią do mnie, abym zrobił to za nich. Bo dostali gotowe rozwiązanie jak zrobić to od A do Z i wolą uniknąć błędów, oszczędzić czas i zlecić to specjaliście.

 

Nigdy nie ukrywaj swojej wiedzy. Na tym właśnie polega content marketing. Daj wszystko za darmo w najlepszej możliwej formie, a Twoje konto bankowe eksploduje. Moje motto na linkedinie to:

„Rozdaj więcej za darmo niż u innych można kupić za pieniądze, a nigdy nie zabraknie Ci klientów”

 

Chcesz, abym pomógł Ci stworzyć strategię content marketingu dla Twojej firmy? Śmiało, pogadajmy 🙂 

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?