Jak Stworzyć Reklamę na Facebooku. Nowy Wygląd Facebooka

Jak Stworzyć Reklamę na Facebooku. Nowy Wygląd Facebooka

27 września 2020

Artykułów na temat facebooka powstało w sieci tysiące, ale mało który z nich był dobrze poukładany i kierujący użytkownika krok po kroku. Jak znasz mój styl to wiesz, że staram się dawać samo mięso wyrobione na podstawie praktycznych działań w mojej agencji.

Na Facebooku na ten moment wydajemy kilkadziesiąt tysięcy miesięcznie w kilku branżach więc czuje, że jest to moment w którym mogę dać Ci sensowne wnioski, które sprawią że oszczędzisz masę cennych pieniędzy, które przepalisz nie posiadając wiedzy.

Jak utworzyć reklamę na Facebooku

W tym artykule opiszę Ci dokładnie jak przejść przez cały proces tworzenia przykładowej reklamy wplatając dodatkowo ważne elementy o których musisz wiedzieć, aby skutecznie pożytkować swój budżet i generować leady, bądź generować sprzedaż dla sklepów internetowych, czy też kursów online.

Przejdź do swojego konta reklamowego i kliknij przycisk utwórz kampanię

tworzenie pierwszej kampanii w facebook ads

Cele Reklamowe w Facebook Ads

Facebok oferuje nam wiele celów reklamowych. Brak znajomości i zrozumienia celów może położyć naszą kampanię dlatego teraz w łatwy sposób wytłumaczę Ci kiedy z jakich celów korzystać.

Dostępne cele reklamowe to:

 

  • Rozpoznawalność marki
  • Zasięg
  • Ruch
  • Aktywność
  • Instalacje aplikacji
  • Wyświetlenie filmu
  • Pozyskiwanie kontaktów
  • Wiadomości
  • Konwersje
  • Sprzedaż z katalogu
  • Ruch w firmie

Rozpoznawalność marki

Cele reklamowe rozpoznawalność marki i zasięg są do siebie bardzo zbliżone. Częściej jednak korzysta się z celu zasięg.

Rozpoznawalnosć marki wybieramy wtedy kiedy jesteśmy nową marką, która dopiero wchodzi na rynek i chcę docierać ze swoimi reklamami szeroko do dużej puli osób.

Cel ten ma za zadanie zbudować śmiadomość kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Absolutnie nie wykorzystamy tego celu w momencie kiedy chcemy sprzedać swój produkt lub pozyskać nowych fanów na naszej stronie.

Zasięg

Zasięg posłuży nam również do szerokiego dotarcia jak najniższym kosztem do możliwie jak największej puli użytkowników. W praktyce jeśli zależy nam na pozyskiwaniu klientów z celu zasięg będziemy korzystali rzadko lub w momencie kiedy chcemy dolewać do naszego lejka marketingowego coraz to nowych użytkowników z zimnego ruchu.

Więcej na temat projektowania lejków marketingowych znajdziesz w tym artykule.

Jeżeli zależy nam na konkretnej akcji, którą wykona użytkownik, czyli np. przekierowanie do witryny, wysłanie wiadomości na messenger lub sprzedaż będziemy korzystać z celów zlokaizowanych w środkowej i prawej stronie panelu.

Ruch

Dosyć popularny cel reklamowy, który ma za zadanie przekierować użytkowników z social media na naszą stronę www, bloga lub landing page.

W ramach nauki w tym artykule przejdę przez wszystkie niezbędne ustawienia korzystając właśnie z celu reklamowego ruch.

Aktywność

Kiedy skorzystamy z celu reklamowego aktywnosć? Np. w momencie kiedy chcemy pozyskać fanów na naszym fanpage. Tzw. Zdobywanie Lajków.

Jako rasowy sprzedawca nie rekomenduję tego typu kampanii, bo rzadko Lajki przekładają się na sprzedaż, ale jest wiele firm w Polsce, które choćby w celach wizerunkowych chce napompować swoją stronę firmową lajkami od prawdziwych, realnych osób, a nie kupując pustą liczbę na allegro lub w dziwnych generatorach.

Aktywność pozwala też na promocję wydarzeń, które organizujemy. Aktywność wybierzemy również wtedy kiedy chcemy, aby pod danym postem pozyskać wiele aktywności takich jak (Lajki, komentarze, kliknięcia w zdjęcie, rozwinięcie posta).

Niestety nie możemy wybrać o jaką konkretną akcję nam chodzi. Facebook sam będzie optymalizował reklamy pod osoby, które chętnie angażują się w content na tablicy.

Tip! Ważną wskazówką jest to, że podczas korzystania z tej reklamy możemy wybrać istniejący post na naszym fanpage lub możemy wybrać, którąś z naszych reklam, która jest tzw. Dark Postem.

Dark Post to inaczej reklama, którą widzi stargetowana przez nas grupa docelowa, ale po wejściu na fanpage nie jest w stanie znaleźć tego postu wśród innych, które publikujemy organicznie.

Dla Facebooka cenną informacją, która ma znaczenie w optymalizacji i kosztach naszej reklamy jest to jak ludzie na daną reklamę reagują. Im więcej reakcji tym lepiej!

Oznacza to, że nasza reklama się podoba i jest to jasny sygnał, aby wyświetlać ją taniej.

Wskazówką dla troszkę bardziej zaawansowanych jest to, że 1 reklama może być promowana z użyciem 2 różnych celów reklamowych.

Przykład: Kierujemy użytkowników na naszą stronę www i chcemy obniżyć koszty kliknięcia, więc tą samą reklamę promujemy z użyciem celu Aktywność.

Instalacje Aplikacji

Ten cel nie wymaga dłuższego rozwijania. Jak się pewnie domyślasz z instalacji aplikacji skorzystamy w momencie, gdy zależy nam na wypromowaniu naszej aplikacji mobilnej.

Bardzo rzadko korzystamy z tego celu i nie jest on specjalnie popularny. Na ten moment nie potrzebujesz wiedzieć więcej, dopóki nie myślisz o promocji swojej własnej apki mobilnej.

Wyświetlenia Filmu

Wyświetlenia filmu to bardzo podobny cel do celu zasięg tylko dedykowany materiałom wideo. Jeżeli chcesz, aby jak najniższym kosztem Twoje wideo dotarło do dużej puli użytkowników wybierz ten cel reklamowy.

Tip dla bardziej świadomych reklamodawców. Cel reklamowy wyświetlenia możemy wykorzystać w naszym lejku marketingowym.

Na podstawie aktywności z naszym filmem możemy stworzyć grupę remarketingową po obejrzeniu 3 sekund, 25%,50%, 75%, 90% wideo.

Co Ci to da w praktyce?

Jeżeli chcesz obniżyć koszty pozyskania klienta na szkolenie lub mieć tańsze leady, lub tańsze zapisy na webinar stwórz reklamę wideo i kieruj ludzi we właściwe miejsce dopiero na kolejnym etapie.

Przykład. Użytkownik obejrzał 25% merytorycznego wideo w którym tłumaczymy wartościowe procesy, które rozwiązują jego problemy. W tym materiale niczego nie sprzedajemy. Budujemy markę, użytkownik ma świadomość kim jesteśmy, jak wyglądamy, kojarzy nas z internetu.

Na kolejnym etapie proponujemy mu bezpłatny webinar. W momencie kiedy już nas zna i kojarzy chętniej się na niego zapisze, a my będziemy mieli tańszy koszt pozyskania adresu e-mail.

Pozyskanie kontaktów

Ten cel idealnie sprawdzi się jeżeli chcemy generować leady do naszego biznesu usługowego, ale nie posiadamy strony lądowania.

Korzystając z tego celu możemy stworzyć bardzo szybko prosty formularz.

Zaletą tego rozwiązania są niskie koszty. Nie potrzebujemy tracić czasu na tworzenie strony lądowania, ani wydawać na programistę, który zrobi to za nas.

O tym jak stworzyć stronę lądowania tłumaczę w tym wideo.

Jak działa ta reklama w praktyce? Użytkownik klika w reklamę i widzi piękny formularz bez wychodzenia poza Facebooka, a dodatkowo ten formularz wypełniony jest jego danymi! Ale jak to? Tak to! Facebook zaciąga te dane na podstawie danych, które użytkownicy wypełnili przy zakładaniu konta kilka lat temu.

Po stronie użytkownika należy tylko zatwierdzić te dane kliknięciem. Jest to super wygodne i warte przetestowania z tradycyjnymi stronami lądowania.

Minusem jest fakt, że zdarza się tak, że użytkownicy aktualnie mają inny numer telefonu lub e-mail i zapomną go zmienić w formularzu ręcznie. Drugim minusem jest fakt, że niektórzy kompletnie zapominają, że coś klikali i kiedy do nich dzwonimy lub piszemy nie pamiętają, że klikali w jakąkolwiek reklamę.

Korzystając z tego celu musisz liczyć się z niższą konwersją niż na stronach landing page ze względu na mniejszą ilość treści, którą zobaczy użytkownik zanim skonwertuje.

Nie jest to reguła, ale często tak może właśnie być.

Wiadomości

Jeden z moich ulubionych celów reklamowych. Nie skłamię jeśli powiem, że ten cel reklamowy wygenerował dla naszych klientów w ostatnim roku ponad 100 000 PLN.

Jak to działa? Użytkownik po kliknięciu w reklamę automatycznie trafia do messengera i rozpoczyna rozmowę z naszym fanpage.

Tutaj możemy ustawić odpowiednie opcje, które będzie miał do wyboru użytkownik po kliknięciu w reklamę.

Zazwyczaj jednak konfiguruję pod ten przypadek czatbota na messengerze, aby zgromadzić jeszcze więcej danych i przeprowadzić klienta od punktu A do punktu Z.

Czatboty oferują potężna gamę możliwości. Jeśli interesuje Cię ten temat głębiej to kliknij, aby przejść do artykułu w całości poświęconemu połączeniu reklamy na facebooku z czatbotami na messengerze w aplikacji Manychat.

Konwersje

To tutaj tak na prawdę zaczyna się zabawa. Facebook pozwala reklamodawcom optymalizować swoje reklamy pod konkretne akcje, które sobie zażyczymy.

Konwersją może być:

 

  • Sprzedaż produktu
  • Wypełnienie formularza
  • Dodanie produktu do koszyka
  • Wyświetlenie strony płatności
  • Kliknięcie w słuchawkę na stronie internetowej
  • Dowolna akcja skonfigurowana przy użyciu Google Tag Managera.

Zazwyczaj będziemy korzystać z tego celu przy kampaniach leadowych i przy sprzedaży naszych produktów.

Pamiętaj jednak, że konwersja nie jest złotym gralem i sama w sobie nie koniecznie musi zadziałać. Aby reklama pozyskiwała w sposób powtarzalny musimy w sposób regularny zapełniać górę naszego lejka przy wykorzystaniu innych celów reklamowych.

Sprzedaż z Katalogu

Ten cel jest przeznaczony dla sklepów internetowych. Jeżeli posiadasz biznes e-commerce musisz skonfigurować katalog produktów i przesłać te dane do facebooka.

W przypadku sklepów będziesz korzystał z tego celu bardzo często.

Konfiguracja katalogu produktu jest różna ze względu na to w jakim systemie posiadamy sklep. Wszystkie najważniejsze systemy mają pod to dedykowane wtyczki, które ułatwią Ci proces.

Taki katalog również można stworzyć ręcznie w excelu lub Google Sheet jednak nie rekomenduję tego rozwiązania szczególnie przy większej ilości produktów.

 

Ruch w firmie

Ten cel ma za zadanie sprawić, że użytkownicy pod wpływem naszej reklamy trafią do naszego salonu, firmy zlokalizowanej stacjonarnie.

Cel ten nie działa w Polsce jeszcze tak jak powinien działać i z reguły jest rzadko wykorzystywany przez reklamodawców.

Wspomniałem Ci o nim jako ciekawostka.

 

Chcesz utrwalić swoją wiedzę? Zobacz Wideo w którym omawiam cele krok po kroku

ZOBACZ WIDEO CELE REKLAMOWE

wybór celu reklamowego na etapie tworzenia kampanii w facebook ads

Na kolejnym etapie system prosi nas o nadanie nazwy kampanii. Wpisz tutaj nazwę. Uwaga! Nadawanie nazw kampaniom i zestawom reklam ma duże znaczenie jeżeli planujesz puszczać bardziej skomplikowane kampanie składające się z wielu rozgałęzień.

Reszte opcji zostaw tak jak na screenie.

wybór nazwy naszej kampanii w facebook ads

Na następnym etapie zostaniemy poproszeni o wybranie budżetu i harmonogramu naszych reklam. Tutaj przeważnie skorzystamy z budżetu dziennego.

Są informacje w których to facebook ma większą motywację do mądrego wydawania naszego budżetu i dowożenia lepszych rezultatów w momencie kiedy w każdej chwili możemy zatrzymać naszą reklamę. 

W przypadku budżetu z góry zaplanowanego całościowe wyniki mogą być delikatnie gorsze, ale aż tak nie przykładałbym do tego uwagi.

Budżet całkowity pozwala nam na dokładne ustawienie harmonogramu naszych reklam.

Ma to ogromne znaczenie jeżeli mamy zaplanowane okno sprzedażowe np. sprzedając kurs online. Kiedy organizujemy przedsprzedaż i chcemy, aby nasze kreacje reklamowe odliczały dzień po dniu i informowały za ile skończy się sprzedaż to tutaj rekomenduję skorzystanie właśnie z budżetu całkowitego.

wybór ustalania stawek budżetu i harmonogramu w facebook ads

Na dalszym etapie zaczynają się rzeczy najprzyjemniejsze. Jak widzisz możemy wybrać obszar w którym będą wyświetlać się nasze reklamy.

Tutaj możemy natrafić na pierwszą pułapkę. Zastanów się czy chcesz docierać do osób, które mieszkają w tej lokalizacji, czy niedawno w niej przebywały. Lub czy chcesz dotrzeć do osób, które podróżują w tej lokalizacji.

Ta ostatnia opcja jest fajna jeżeli chcesz dotrzeć do turystów, którzy są na wakacjach.

Na etapie lokalizacji możesz też ręcznie wybrać obszar pinezką i go zawężać do kilkunastu km. 

Możesz też adresować swoją reklamę po kodach pocztowych i dokładnych adresach np. salonów Twojej konkurencji.

 

wybór lokalizacji wyswietlania reklam w facebook ads

Kiedy wybierzemy interesującą nas lokalizacje panel zapyta nas o wiek grupy docelowej. Warto jest podzielić swój zestaw reklam na 2 lub 3 przedziały wiekowe, chyba że już na tym etapie wiesz w jakim wieku są twoi klienci na podstawie danych historycznych.

Kolejną bardzo ważną zakładką są Języki. Jeżeli chcesz dotrzeć do zamożniejszych klientów zarabiających w silniejszej walucie możesz reklamować się np. do polaków mieszkających w USA.

Oczywiście będzie się to również wiązało z wyższymi kosztami reklam.

Jeżeli chcesz tak jak w omawianym przykładzie dotrzeć do Polaków z USA wybierz lokalizację USA i języki Polski. Dzięki temu facebook będzie wyświetlał reklamy użytkownikom, którzy mieszkają w danej lokalizacji, ale używają przeglądarki w języku Polskim.

wybór wieku i języka na etapie tworzenia reklamy w facebook ads

Kiedy wybraliśmy wiek, płeć, języki możemy rozwinąć zakładkę szczegółowe opcje targetowania i wybrać zainteresowania naszej grupy docelowej.

Warto jest tu obserwować jak zmienia się pula odbiorców, która znajduje się w danym zainteresowaniu. Nie polecam tutaj wrzucenia wielu różnych zainteresowań, która sprawi że będziemy nagle docierać do kilku mln użytkowników, czyli tak jakbyśmy wgl nie targetowali reklamy.

Sprawdzi się to w bardzo indywidualnych, specyficznych przypadkach. 

Oprócz zainteresowań możemy skorzystać z naszych niestandardowych grup odbiorców, ale o tym później w podrozdziale dotyczącym remarketingu.

W tym miejscu warto też zadbać o odpowiednie wykluczenia. Pamiętaj, że w różnych zainteresowaniach mogą być Ci sami użytkownicy dlatego warto jest wykluczać jedno zainteresowanie przez drugie, aby nie docierać do ciągle tych samych osób.

Przyłóż się do wyboru odpowiednich zainteresowań.

szczegółowe opcje targetowania wybór zainteresowań w facebook ads

Nadszedł czas na wybór platform na których ma wyświetlać się Twoja reklama. Jak wiesz facebook to nie tylko facebook, ale cały ekosystem. Instagram, Whatsapp, Messenger i sieci partnerskie w których skład wchodzi nawet Tinder!

Zazwyczaj nie będziemy chcieli wyświetlać reklam w audience Network. Polecam tutaj z góry nie zakładać, które umiejscowienia są najlepsze. Dajmy wykazać się systemowi, który sam zoptymalizuje reklamy i zobaczy, które umiejscowienia wygrają i tam skieruje większość budżetów.

wybór umiejscowienia naszej reklamy w facebook ads

W tej zakładce możemy dokonać kilku ważnych wykluczeń. Jeżeli chcemy docierać do użytkowników posiadających np. określone modele telefonów warto skorzystać z tych ustawień. Dzięki temu możemy docierać do osób np. posiadających najnowsze modele co wiąże się z ich statusem społecznym.

Jednak ma też fajne zastosowanie w przypadku sprzedaży etui, selfie sticków i oprogramowania pod dany sprzęt.

Jeśli wiemy, że nasza strone nie chodzi zbyt szybko możemy wykluczyć wyświetlanie reklam osobą, które są połączone z użyciem 3g zamiast LTE.

Ważne jest też ustawienie na co ma optymalizować się nasza reklama. Wybierając cel ruch zazwyczja chodzi nam nie o kliknięcia, a o wyświetlenie strony docelowej. Mówiąc prościej chcemy optymalizować na wyświetlenie naszej strony www.

wykluczanie urządzeń i sieci w kampanii facebook ads

Podczas dalszej konfiguracji znajdziemy się w panelu w którym musimy wybrać nazwę dla naszej reklamy, naszą stronę na facebooku która posłuży nam do wyświetlania reklamy, oraz nasze połączone konto na instagramie. Połącz swojego instagrama z facebookiem, a następnie przejdź na konto firmowe dzięki temu będziesz mógł promować się z użyciem Twojego instagrama.

Będziesz mieć również dostęp do statystyk dotyczących postów i do zakładki sklep, która pozwala oznaczać produkty z Twojego sklepu internetowego na profilu instagramowym.

Fajny bajer do przetestowania.

wybór nazwy reklamy oraz fanpage w facebook ads

Później system będzie nas pytał o opcje związane już z samą kreacją, czyli jak ta nasza reklama będzie wyglądać. Musimy wybrać format reklamy. Mamy tu 3 opcje do wyboru:

 

  • Pojedynczy obraz lub film
  • Reklama karuzelowa
  • Kolekcja

Na potrzeby tej reklamy wybieram opcję pojedynczy obraz, który stworzyłem w aplikacji do tworzenia grafik w formacie kwadratowym 1:1.

O tym jak tworzyć piękne grafiki do social media napisałem w tym artykule.

Oprócz tego znajdziesz też wideo tutorial.

wybór formatu kreacji reklamy w facebook ads

Po wybraniu materiału system wyświetli nam podgląd, oraz pozwoli na wrzucenie grafik w innym formacie dla różnych umiejscowień reklamy.

Tutaj mamy też 3 pola do wypełnienia:

 

  • Podstawowy tekst
  • Nagłówek
  • Opis

Uwaga! Mimo, że kierujesz na stronę Internetową po kliknięciu w reklamę warto również dać link w opisie znajdującym się nad grafiką. Dzięki temu zwiększysz ilość przejść na stronę.

Cenna wskazówka do przetestowania. Kiedy ktoś kliknie w reklamę to bez względu, czy kliknie pod spodem, czy w nasze zdjęcie automatycznie zostanie przekierowany na www.

Kiedy w kreacji użyjemy filmu kliknięcie w wideo spowoduje zatrzymanie filmiku, a nie przejście na www, czyli mamy mniejszy obszar, który powoduje przejście na stronę internetową.

To samo tyczy się grafik prostokątnych, które zajmują mniejszy obszar kiedy scrollujemy tablicę.

Tutaj nie daję jednoznaczych rekomendacji. Przetestuj co sprawdzi się u Ciebie. Ja stosuję wideo i grafiki w zależności od tego co w danej chwili potrzebuję.

Wideo dużo lepiej buduję markę eksperta i szybciej ludzie się z Tobą oswajają niż ogladając same zdjęcie.

Na samym dole musisz też wskazać miejsce docelowe, czyli link gdzie ma trafić użytkownik po kliknięciu w reklamę.

tworzenie tekstów do kreacji reklamowej facebook ads

Ostatnim etapem tworzenia naszej pierwszej reklamy jest wybór wezwania do działania. Tutaj musimy wybrać co będzie się wyświetlać na przycisku. Niestety nie możemy wybrać dowolnego call to action, a jedynie wybrać z pośród rekomendowanych.

W tym konkretnym wypadku wybrałem Zarezerwuj Teraz.

Pozostaje jedynie kliknąć opublikuj i voilà.

Właśnie udało Ci się stworzyć reklamę. Teraz musisz zaczekać, aż zostanie ona sprawdzona przez Facebooka.

Pamiętaj, że facebook to nie tylko 1 reklama. Aby skutecznie sprzedawać online musimy mieć odpowiednio zaplanowaną całą kampanię składającą się z wielu reklam i wielu kroków.

Dane możemy analizować z poziomu konta reklamowego. Porównywać ze sobą wyniki i wyciągać wnioski.

Jeżeli chcemy analizować dane z różnych systemów reklamowych, bo np. reklamujemy się i na facebooku i googlu wtedy niezbędnym będzie zainstalowanie Google Analitycs na naszej stronie docelowej na którą trafiają użytkownicy z naszych reklam.

konfiguracja kreacji reklamowej w facebook ads

Tworzenie Niestandardowych Grup Odbiorców

Oprócz grup odbiorców, które możemy tworzyć z użyciem wyboru odpowiedniego zainteresowania facebook przygotował dla nas dużo więcej rozbudowanych opcji dotarcia do klientów, którzy mieli styk z naszą firmą.

Na Facebooku możemy docierać do użytkowników, którzy np. :

 

  • Byli aktywni na naszym fanpage
  • Wykonywali dowolną akcję na naszej stronie www
  • Oglądali określony % naszego filmu
  • Wypełniali formualarze
  • Są na naszej liście subskrybentów. Mamy ich numery telefonów, bądź adresy e-mail

Szczególnie atrakcyjną opcją dla osób początkujących jest możliwość wgrania bazy z newslettera lub bazy kontaktów z telefonu do facebooka i stworzenie dedykowanej reklamy pod tych odbiorców.

Pamiętaj, że grupa nie zostanie połączona w stosunku 1:1 ponieważ nie każdy podczas rejestracji na FB zostawił swój numer telefonu i nie każdy wszędzie podaje ten sam adres e-mail więc wrzucając np. 1000 adresów e-mail może okazać się, że grupa wynosi tylko 400 osób.

Jedyną opcją na połączenie klientów w stosunku 1:1 jest stworzenie grupy custom audience z użyciem czatbota messengera. Tam zamiast numeru telefonu i adresu email podajemy facebook id.

Facebook bez problemu łączy te dane ze sobą i mamy idealną grupę niestandardowych odbiorców, którzy wykonywali dowolne akcje w naszym czatbocie messengera.

O tym jak skonfigurować taką grupę pisałem w tym artykule.

Aby w praktyce utworzyć grupę niestandardowych odbiorców odnajdź w menadżerze reklam zakładkę odbiorcy i kliknij utwórz grupę niestandardowych odbiorców.

Na temat grupy podobnych odbiorców powiemy sobie później.

tworzenie pierwszej grupy niestandardowej odciobrcow custom audience facebook ads

Na poniższym screenie pokazuję 2 bardzo często używane opcje. Na podstawie danych z naszej witryny. Tutaj musimy mieć poprawnie zainstalowany i skonfigurowany pixel facebooka.

Jeżeli nie wiesz jak taki pixel utworzyć, skonfigurować i zainstalować na swojej www napisz do mnie na kontakt@tomaszguzik.pl z przyjemnością Ci pomogę.

Drugą opcją jest omawiana wcześniej lista klientów. To w tym miejscu możemy wrzucić listę naszych klientów z excela. Adresy email, numery, facebook id itd…

wybór źródeł do grupy custom audience

Kiedy masz poprawnie wgrany piksel i wybierzesz opcję witryna zobaczysz taki panel jak poniżej.

Teraz musisz wybrać źródło danych, czyli Twój piksel facebooka, oraz wybrać jakie kryteria mają być brane pod uwagę podczas tworzenia takiej grupy.

Możemy wybrać w jakim przedziale czasowym mają znajdować się w tej grupie użytkownicy. Domyślnie jest to 30 dni. Możesz wybrać adres url na którym zadziała się pożądana przez nas konwersja.

Najpopularniejszą opcją jest po prostu wyświetlenie jakiejś podstrony na naszej witrynie.

Dla przykładu wpisałem wymyśloną zakładkę ebook, która oznacza dla mnie że do grupy będą przynależeć osoby, które pobrały mojego ebooka.

Przy konfiguracji możemy wybrać więcej opcji. Możemy tworzyć grupy na podstawie kliknięć w przyciski, pobranie pdf, obejrzenie określonego % wideo umieszczonego na youtubie i osadzonego na naszej stronie www, wypełnienie formularzy itd. Tutaj wszystko zależy od Twojego poziomu zaawansowania i znajomości Google Tag Managera.

Przy ustawianiu kryteriów możesz wybrać opcję zawiera lub równa się. Czym to się różni?

Jeżeli wybierzesz opcję równa się to musisz w puste pole wkleić cały link np.

https://tomaszguzik.pl/kontakt

Jeżeli wybierzesz opcję zawiera wystarczy, że wkleisz

/kontakt

Najczęściej wykorzystuje w swoich kampaniach opcję „zawiera”. Mniejsze ryzyko błędu! 

konfiguracja grupy niestandardowej odbiorcow facebook ads

Tworzenie grup podobnych odbiorców Lookalike

 

Oprócz grup niestandardowych na facebooku da się jeszcze tworzyć grupy podobnych odbiorców do tych naszych niestandardowych. Brzmi mega skomplikowanie, ale w praktyce nie jest.

Na co pozwala nam ta opcja?

Wyobraż sobie sytuację, że masz kilkaset numerów telefonów do idealnych klientów, którzy zostawili u Ciebie pieniądze.

Możesz z tych numerów zrobić wcześniej omawianą niestandardową grupę odbiorców, a później na podstawie tych danych stworzyć grupę podobnych.

Facebook sam zesparuje te dane i znajdzie ludzi, którzy są najbardziej zbliżeni do Twoich aktualnych klientów.

Koniec z zastanawianiem się czym interesują się Twoi użytkownicy. Po prostu wrzucisz tam dane i FB sam zdecyduje komu wyświetlać reklamę.

Możemy tworzyć tutaj grupy 1% najbardziej podobnych osób, która zazwyczaj składać się będzie z ponad 150 tyś osóļ, 2%, 3% itd.

Przetestuj czy grupa podobnych odbiorców nie będzie działać u Ciebie lepiej. Dzięki temu nie będziesz musiał tak mocno kombinować z testowaniem zainteresowań.

Wystarczy, że wybierzesz źródło grupy na samej górze. Dodatkowo takie grupy możesz docinać np. po lokalizacji lub już na etapie tworzenia reklam wybierając dodatkowe opcje. Wybierając 2% 3% lookalike nasza grupa będzie większa, ale mniej precyzyjna. Mimo to czasami warto jest korzystać z więcej niż 1%.

 

tworzenie grupy lookalike na koncie reklamowym facebooka

Remarketing na Facebooku i Instagramie

Remarketing to docieranie z reklamami do osób, które już miały w jakiś sposób kontakt z naszą firmą. Aby ustawić reklamę remarketingową potrzebujemy mieć stworzoną niestandardową grupę odbiorców lub wykorzystać aktywności na naszym fanpage. 

Jak stworzyć taką grupę omawiałem wcześniej w artykule.

Pamiętaj, że marketing to proces. Twoja kampania może się składać z wielu etapów. 

Przykład:

1. Użytkownik widział film z celem reklamowym wyświetlenia

2. Użytkownik widzi stronę lądowania z zapisem na bezpłatny webinar z wykorzystaniem celu konwersja. Reklama kierowana do osób, które obejrzały 25% wideo z pierwszej reklamy

3. Użytkownik się nie zapisał, więc ganiaj go reklamami. Jeśli wyświetlił landing page, a nie zobaczył strony z podziękowaniami za zapis możesz odpalić reklamę remarketingową!

4. Na webinarze kierujesz ludzi na sprzedaż produktu lub rozmowę telefoniczną.

5. Reklama remarketingowa do osób, które były na formularzu, ale go nie wypełniły lub były na produkcie, ale go nie kupiły.

6. Reklama odliczająca czas 5 dni, 4 dni, 3 dni, 2 dni, 24h z różnymi kreacjami, która informuje o ostatniej możliwości dołączenia do szkolenia.

7. Wykorzystanie grup naszych klientów, którzy kupili kurs do stworzenia niestandardowej grupy odbiorców i stworzenia grupy podobnych odbiorców do przyszłych kampanii. Nowe otwarcia okienek sprzedażowych, nowe produkty, nowe usługi.

Jak widzisz ten proces może być bardzo rozbudowany i skomplikowany. Im lepiej zrozumiesz budowę lejków tym skuteczniejszy będziesz w puszczaniu reklam.

 

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

To ty decydujesz ile chesz przeznaczyć na reklamę. Pamiętaj jednak, żeby nie popadać w skrajność. Facebook pozwala wyświetlać reklamy już od 5 pln dziennie.

Warto jest sensownie myśleć o reklamie mając te minimum 20-30 pln budżetu dziennego na 1 zestaw reklam. 

W przypadku najmniejszych klientów zaczynaliśmy współpracę od kilkuset pln budżetu mediowego.

W miarę rozwoju swojego biznesu możesz skalować swój budżet i stale go podnosić.

Mamy wiele przykładów klientów z którymi zaczynaliśmy od kilkuset pln miesięcznie, a dzisiaj wydają kilkanaście x więcej, bo tak wzrosła sprzedaż i ilość klientów w ich biznesie.

Reklamować może się praktycznie każdy, kto trzyma się regulaminu facebooka, ale jeżeli damy za niski budżet nie będziemy w stanie wyciągnąć sensownych wniosków i nie dowiemy się, czy nasze reklamy rzeczywiście działają, czy więcej w tym wszystkim przypadku i szczęścia.

Od czego zależy koszt naszych reklam na Facebooku?

Wiesz już od jakich kwot możesz zacząć się reklamować, ale nie wiesz od czego zależy koszt wyświetlenia naszej reklamy, koszt przejścia na stronę docelową, koszt sprzedaży 1 produktu.

W tym podrozdziale wytłumaczę Ci to najprościej jak się da.

Facebookowi zależy, aby nasze reklamy były ładne i podobały się użytkownikom. Jednym z czynników ile płacimy za reklamy jest to np. jak chętnie użytkownicy wchodzą w interakcje z naszą reklamą o czym pisałem już wcześniej.

Kolejnym czynnikiem będzie to do kogo się reklamujemy. Im większa konkurencja o uwagę danego użytkownika tym wyższe koszty reklamy.

Rywalizujemy nie tylko w sferze lokalnej z przedsiębiorcami z okolicy, ale też z firmami które puszczają np. reklamy na całą Polskę i zahaczają o użytkowników o których nam chodzi.

Im więcej firm i im większe budżety rywalizują o uwagę tej samej osoby tym więcej zapłacimy za wyświetlenie reklamy. Pamiętaj, że facebook nie dopuszcza do sytuacji, aby użytkownik widział same reklamy, a brak postów z grup i postów od znajomych.

Reklamy są przeplatane z innymi treściami na tablicy. Więc musimy zawalczyć o to, aby to nasza reklama się wyświetliła z innymi użytkownikami. 

Jeśli dużo osób chce się reklamować do tej samej grupy osób to po prostu będzie drożej.

Na cenę wpływ ma oczywiście lokalizacja. W krajach bogatszych, gdzie większe budżety są wydawane na reklamę w internecie ceny będą wyższe. Reklamując się do 1000 użytkowników w USA zapłacimy dużo więcej niż do 1000 użytkowników na terenie Polski itd.

Facebook gromadzi dane na temat branż, usług, produktów i wie ile mniej więcej zarabiamy sprzedając i pozyskując klientów w naszej niszy.

Jeżeli zajmujesz się odchudzaniem to wiadomo, że koszt pozyskania adresu e-mail będzie dużo niższy niż jakbyś sprzedawał luksusowe apartamenty za kilka mln. 

Organizując webinar w temacie mocno rozchwytywanym np. branża beauty, mamy malutkich dzieci, które wymieniają się ubrankami, newsami, zabawkami itd tanim kosztem zapełnimy pokój na kilkaset osób.

Organizując webinar biznesowy koszt leada będzie nawet kilkukrotnie wyższy i nie ma w tym nic złego, bo i tak na tym wyjdziemy.

Jeżeli sprzedamy nieruchomość za 500 tysięcy to koszt pozyskania leada nie może kosztować 1 PLN. 

Mam nadzieję, że już rozumiesz na czym polega wycena reklamy na facebooku. Może nie brzmi to bardzo branżowo, ale chciałem do Ciebie dotrzeć jak najprostszym językiem.

 

Piksel Facebooka- Co to jest?

Piksel Facebooka to taki malutki kod, który musimy pobrać z naszego konta reklamowego i wkleić na naszą stronę Internetową. Metod na implementacje piksela jest wiele. Można to zrobić bezpośrednio w kodzie, wtyczką lub Google Tag Managerem.

Oprócz podstawowego kodu piksela możemy konfigurować różne konwersje niestandardowe, które będą wysyłać więcej danych do naszego facebooka.

Dzięki temu nasze reklamy będą jeszcze lepiej się optymalizować. W dużym uproszczeniu będą lepsze!

Podstawowy kod piksela wklejony raz na stronę pozwala nam mierzyć wyświetlenia każdej podstrony na naszym serwisie.

Czyli jeżeli mamy formularz, który po wypełnieniu kieruje na stronę thank you page też jesteśmy w stanie to mierzyć bez wklejania dodatkowych kodów.

Jeżeli chcemy przesyłać do facebooka informacje o zakupach, dodaniach do koszyka, wartości zamówień i wielu innych bardziej zaawansowanych zdarzeniach musimy do tego użyć wtyczki lub Google Tag Managera.

Jedną z popularniejszych wtyczek jeżeli posiadamy sklep na Woocommerce jest po prostu Facebook for Woocommerce, która dodaje piksela na stronę, dodaje najważniejsze zdarzenia dla ecommerce + można utworzyć katalog produktów i wysłać go do facebooka.

Jeżeli Twój sklep znajduje się na innych systemach znajdź odpowiednią wtyczkę, plugin, moduł i zaimplementuj go w łatwy sposób.

Jeżeli jesteś większym biznesem, któremu bardzo zależy na dokładnej analityce, płynności witryny i oczekujesz większej ilości danych wysyłanych do facebooka musisz poprosić o to programistę, który wdroży wszystkie wymagane kody z użyciem GTM.

Chętnie Ci w tym wszystkim pomogę. Prześlij zapytanie na kontakt@tomaszguzik.pl

WIDEO Jak Zarabiać na Reklamach na Facebooku krok po kroku

Sprawdź film w którym pokazuję krok po kroku tworzenie niestandardowych konwersji na Facebooku. Dzięki temu Twoje reklamy będą nawet kilkaset % skuteczniejsze.

PODCAST Dlaczego większość budżetów jest marnotrawiona. 

Jakiś czas temu nagrałem podcast w którym omawiałem najważniejsze błędy, które są popełniane przez osoby początkujące podczas tworzenia kampanii reklamowych. Warto odsłuchać całość np. na spacerze, czy jadąc samochodem. 

Podcast nie jest kopią wideo, które znajduje się wyżej. To całkowicie odrębny materiał również warty do przeanalizowania i wyciągnięcia wniosków. To pozwoli oszczędzić Ci masę czasu i pieniędzy. Miłego słuchania

Jeśli podcast przypadł Ci do gustu i mój głos jeszcze Cię nie zmęczył mam dla Ciebie gratis w postaci odcinka podcastu o tytule: Jak ustawić pierwszą reklamę płatną w Internecie i pozyskać pierwszych klientów

PODSUMOWANIE

Zdaje sobie sprawę, że ten artykuł to kombajn, ale o facebooku nie da się napisać krótko. Krótkie artykuły zawierające parę ogólników nie sprawiłyby, że nauczyłbym Cię tworzyć skuteczne kampanie reklamowe.

Moim celem jest przekazywać merytorykę, wiedzę i doświadczenie w najbardziej przystępnej formie.

Jeżeli wdrożysz podstawy z tego artykułu. Obejrzysz kilka moich wideo na youtubie i poprawisz moimi podcastami z pewnością poradzisz sobie w konfiguracji podstawowych reklam, które przyniosą płacących klientów do Twojego biznesu.

Jeżeli mogę Ci w czymś pomóc, masz do mnie jakieś pytania lub chcesz generować leady, czy też zwiększać sprzedaż w swoim ecommerce skontaktuj się ze mną klikając tutaj.

Artykuł był dla Ciebie przydatny? Koniecznie podziel się nim w swoich social media i powiedz o mnie znajomym, którym ta wiedza może się przydać.

Będzie to dla mnie piękna nagroda za trud włożony w tworzenie bloga do którego przykładam maksimum uwagi, a stworzenie każdego artykułu trwa wiele godzin.

Dziękuje serdecznie, że jesteś, że czytasz, że komentujesz! Serdeczności 🙂 

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?