Jak Się Reklamować, Gdy Nie Mamy Dużych Budżetów. Marketing Za Grosze!

Jak Się Reklamować, Gdy Nie Mamy Dużych Budżetów. Marketing Za Grosze!

1 września 2020

Niskokosztowa reklama w social media 

 

Jesteś małą firmą, która nie posiada dużych budżetów reklamowych. Małe zasoby, brak zaangażowanej społeczności?

Ten artykuł to zbiór praktycznych porad, które zostały przetestowane przez moją agencję na kilkunastu małych firmach w różnych branżach.

 

W momencie kiedy nie posiadamy dużych budżetów na marketing cennym aktywem, który posiadamy jest czas. Zamiast pieniędzy dysponujemy zasobami czasowymi, które możemy spożytkować na efektywne działania w Internecie.

 

Prywatny profil na Facebooku 

Pierwszą rzeczą od której powinniśmy zacząć jest przygotowanie swoich Social Media do wyjścia ze swoim produktem, swoją usługą. 

 

Brak przygotowania profilu prywatnego na Facebooku to fundamentalny błąd, który obserwuje u większości przedsiębiorców.

 

Aby zadziała się jakakolwiek sprzedaż klient musi wiedzieć kim jesteśmy i w czym pomagamy, za co można nam zapłacić. Jeżeli nie zadbamy o podstawy pieniądze, uciekają nam przez palce już na tak prostym etapie.

 

To samo tyczy się dobrze uzupełnionego Bio na Instagramie, Linkedinie itd.

 

Profil prywatny będzie nam potrzebny do:

 

  • Tworzenia contentu wokół naszej firmy. Luźniejsze tematy. Pamiętaj, że większość Twoich znajomych na Facebooku to za pewne koledzy i koleżanki z czasów szkolnych, sąsiedzi itd. Nie zasypuj ich zbyt ciężkim biznesowym contentem, którego nie są w stanie zrozumieć

 

  • Komentowanie na grupach tematycznych. Aby wygenerować ruch na swoim profilu prywatnym i doprowadzić do sytuacji w której ktoś zobaczy w czym się specjalizujesz musisz poświęcić czas

 

Na twoim profilu prywatnym na Facebooku znajduje się pewnie 700-1500 osób do których jesteś w stanie dotrzeć ze swoim przekazem i zbudować świadomość marki.

 

Te osoby posiadają swoją bazę kontaktów, przyjaciół, znajomych, którym mogą polecić Twoje usługi w momencie kiedy ktoś będzie ich potrzebował.

 

Nie zaniedbuj profilu prywatnego, wyrzuć wstyd do kosza i obawę, że ktoś sobie coś pomyśli. Wykorzystaj Facebooka jako dodatkowe darmowe narzędzie do wykorzystania przy budowaniu swojego biznesu.

 

Przykład poprawnie wypełnionego profilu, który generuje dodatkowe kilkanaście zapytań miesięcznie o potencjalną współpracę marketingową.

profil prywatny na facebooku Tomasz Guzik

Grupy na Facebooku 

Nie zastanawiaj się czy warto założyć grupę na Facebooku. Zakładaj ją już TERAZ. 

Grupy na Facebooku to kolejne darmowe narzędzie, które pozwoli Ci zgromadzić społeczność i potencjalnych klientów.

Sam prowadzę kilkanaście grup w tym 4 duże grupy biznesowe o społecznościach powyżej 10 000 użytkowników.

Regularne tworzenie contentu na grupy tematyczne, komentowanie na innych grupach jest w stanie zapewnić nam stały dopływ pieniędzy do naszego biznesu.

Prowadzenie profilu na Linkedin 

Jeżeli Twoja grupa docelowa znajduje się również na Linkedin koniecznie załóż tam profil i oprócz dokładnego wypełnienia profilu twórz tam regularnie content. 

Linkedin w przeciwieństwie do Fanpage na Facebooku jest w stanie generować spore zasięgi organiczne. 

Posiadając kilkaset kontaktów jesteśmy w stanie docierać spokojnie do kilkuset tysięcy użytkowników B2B

Linkedin jest też fenomenalnym narzędziem do budowania marki osobistej i świadomości o Tobie, Twojej firmie i Twojej usłudze, produkcie.

Firmowy kanał na Youtubie

Jeżeli Twoja grupa docelowa znajduje się na Youtubie warto również zaznaczyć swoją obecność w największym portalu z filmami na świecie. 

Youtube jest drugą największą wyszukiwarką świata. 

Jeżeli zaplanujemy odpowiednie treści możemy za stosunkowo niewielkie pieniądze pozyskać dużych klientów i wygenerować wysoką sprzedaż.

W przypadku biznesów lokalnych rekomenduje od razu zaznajomić się z płatną reklamą w Google Ads. 

Dzięki temu będziemy targetować swoje treści zawężone o konkretne słowa kluczowe, czy obszar prowadzenia działalności.

Youtube jest błękitnym oceanem. W dalszym ciągu na tym portalu reklamuje się mało firm. Bariera wejścia w Youtube jest największa ze wszystkich social media.

Musimy znać się na montażu, posiadać sprzęt (może być dobry telefon), mikrofon, tworzenia miniatur, opisów, tagów.

Youtube wymaga wiedzy i zrozumienia algorytmu, ale jeżeli przetrwamy początkowy okres i zrozumiemy jak skutecznie promować się na Youtube będziemy czerpać z tego tytułu ogromne profity.

W przypadku promocji swojego biznesu jak i biznesów naszych klientów chętnie sięgamy po reklamy na Youtubie. 

grafika Tomasz Guzik kanał na youtubie

Firmowy Podcast

Wdrożenie Podcastów jest proste, tanie i nie wymaga specjalnie umiejętności technicznych. Oczywiście, że podcasty będą skutecznym narzędziem tylko i wyłącznie w wybranych branżach, ale nie należy tematu lekceważyć.

Podcasty w Polsce dynamicznie się rozwijają i są świetną alternatywą dla słuchania muzyki w drodze do pracy.

Wiele firm z sektora B2B skutecznie wykorzystuje podcasty do budowania swojego biznesu. Jeżeli twój produkt lub usługa nadaje się do nagrywania tego typu contentu gorąco zachęcam Cię do spróbowania.

 

podcast tomasz guzik

Cold Calling/ Cold Mailing, czyli pozyskiwanie klientów na zimno

Krótkie wyjaśnienie czym są zimne telefony i zimne e-maile. Jest to próba zareklamowania naszej firmy poprzez zadzwonienie do wybranej firmy, odbiorcy lub wysłanie wiadomości e-mail z informacją handlową w momencie, gdy druga strona kompletnie nas nie zna. 

Nie wiem kim jesteśmy, nie ma pojęcia o naszej ofercie. Słyszy o nas pierwszy raz.

W zależności od specyfiki Twojego biznesu i szerokości grupy docelowej wybierz narzędzie, które bardziej Ci odpowiada.

Jeżeli Twoja grupa docelowa jest wąska warto pomyśleć o zimnych telefonach. Osoba mająca dużą wprawę w sprzedawaniu przez telefon będzie w stanie wygenerować imponujące wyniki nie generując przy tym żadnych kosztów poza swoim czasem.

Zimny e-maile są skuteczne i można je stosować z powodzeniem nawet w czasach RODO stosując się do wytycznych.

Zimne e-maile mają tą zaletę, że jesteśmy w stanie wysyłać ich w ciągu dnia roboczego znacznie więcej jednak ich skuteczność może być bardzo niska.

Świetnym narzędziem do przyśpieszenia researchu i znajdowania adresów e-mail do naszych potencjalnych klientów jest narzędzie hunter.io, który działa w formie aplikacji przeglądarkowej, ale też rozszerzenia do Google Chrome.

Narzędzie to działa w bardzo prosty sposób. Wystarczy, że wejdziemy na stronę internetową, gdzie widzimy przestrzeń do współpracy, a rozszerzenie samo znajdzie nam adresy e-mail zarejestrowane pod tą domeną.

Jak to działa w praktyce pokazuje na tym materiale wideo.

Podejdź do cold maili jako przemyślanego procesu. Spersonalizuj przekaz. Wystrzegaj się metod kopiuj-wklej. Nie myśl tylko o 1 wiadomości, a o całej sekwencji.

Jeżeli wyspecjalizujesz się w działaniach na zimno będziesz w stanie skutecznie pozyskiwać klientów nawet bez budżetów reklamowych.

Remarketing na Facebooku, Googlu i Youtubie. 

Remarketing jest to fantastyczna możliwość docierania ze swoim przekazem do osób, które wykonały konkretną akcję związaną z naszą firmą. 

Jeśli użytkownik był aktywny na Twoim fanpage, oglądał jakieś wideo, był na Twojej stronie internetowej, a może oglądał film na Youtube jesteś w stanie do niego dotrzeć ze swoimi reklamami.

Reklamy remarketingowe nie muszą dużo kosztować, a potrafią być zabójczo skuteczne z tego względu, że na tym etapie użytkownik zna już naszą markę.

Ma świadomość kim jesteśmy i co sprzedajemy.

Dobrze przemyślana strategia lejka marketingowego jest w stanie w niewielkich pieniądzach pozyskać wiele leadów dla naszego biznesu.

O remarketingu więcej nagrałem w tym wideo, koniecznie zobacz jeśli chcesz podnieść skuteczność swoich reklam.

Narzędzie niespodzianka, które sprawi że opadnie Ci szczęka do podłogi

Jeżeli dysponujesz troszkę większym budżetem na software warto sprawdzić ofertę narzędzia Albacross. Narzędzie to śledzi z dużą precyzją jakie firmy odwiedzają Twoją stronę www.

Potrafi pokazać nazwę firmy, jakie zakładki dana firma przeglądała, a czasami nawet jest w stanie wypluć adresy e-mail pracowników i ich numery telefonów.

Jeśli prowadzisz dużo działań na zimno to narzędzie to petarda, które warto wdrożyć do swojego biznesu choćby w ramach testu na 14 bezpłatnych dni.

Dodatkowe wskazówki dla początkujących:

Jeżeli twój budżet wynosi 0 PLN skup się głównie na Twoich zasobach. Podczas wrzucania postów na instagram, czy facebook pisz wiadomości prywatne do każdej osoby, która polubiła twój wpis.

Dziękuj za rekacje, dopytuj, interesuj się co ma do powiedzenia osoba, która polubiła twój post.

Być może tak jak moja agencja zajmujesz się tworzeniem stron internetowych. Czasami wystarczy prosty audyt już istniejącej strony ze wskazaniem poprawek wysłane w formie wideo na pocztę i to już może przynieść efekt. 

Bądź aktywny. Nie masz budżetu to wykorzystuj swój czas do granic możliwości.

Darmowe narzędzia, które wspomogą Twój Marketing i Sprzedaż

  1. Manychat– narzędzie do tworzenia czatbotów w messengerze
  2. Mailerlite– rozbudowane,a zarazem proste narzędzie do e-mail marketingu
  3. Canva– program do tworzenia grafik na social media i www
  4. Snappa– alternatywa dla canvy z ładnymi szablonami
  5. WordPress– system do tworzenia stron Internetowych, blogów, sklepów
  6. Google Analitycs– narzędzie do analityki internetowej
  7. Tematyczne Grupy na Facebooku
  8. Mikroinfluencerzy na prowizji za sprzedaż
  9. Remove bg– narzędzie do wycinania postaci i przedmiotów z tła
  10. Smarmockups– narzędzie do tworzenia opakowań, ebooków, kursów, koszulek
  11. Imovie– program do montowania wideo
  12. Anchor– narzędzie do publikowania podcastów w wielu miejscach jednocześnie
  13. MixCaptions– aplikacja, która dodaje automatycznie napisy do twoich filmów
  14. Google Sheet– bezpłatne narzędzie Google przypominające Excela, idealne do grupowania najważniejszych informacji o Twoim biznesie
  15. Tidio– czat na stronę internetową, prosty w integracji z zapier,messenger, mail

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?