
Instagram to rewelacyjne miejsce reklamowe i nie należy go lekceważyć. Jest równie ważny jak Facebook i daje nam dostęp do publikowania treści w różnych formatach. Posty w formie pięknych zdjęć i 60 sekundowych wideo w celu budowania społeczności, oraz genialnie sprawdzające się przy sprzedaży produktów Instagram stories. Nic tak nie buduje relacji z grupą docelową jak codziennie mikroporcje contentu serwowane z życia instagramowego twórcy. Kiedy usłyszałem kilka lat temu, że instagram wprowadza story wiedziałem, że będzie to potężny cios dla snapchata i ogromne możliwości dla marek i reklamodawców.
Za co uwielbiam Instagrama? Za prostotę komunikacji ze wszystkimi znanymi ludźmi na świecie. Duże profile influencerów zazwyczaj prowadzone są przez samych twórców ze względu na mnogość relacji i interakcji z fanami w ciągu dnia co daje potężne możliwości w komunikacji z tymi osobami. Dzięki instagramowi miałem przyjemność rozmowy z bardzo znanymi osobami z potężnymi zasięgami dzięki prostej opcji Wyślij Wiadomość. Mało tego większość twórców zostawia do siebie e-mail i numery telefonu. Dzięki temu w prosty sposób możemy nawiązać biznesową współpracę. Z instagramem również można zintegrować swój sklep internetowy i jeszcze szybciej i prościej sprzedawać swoje produkty. Użytkownicy Instagrama potrafią spędzać na nim dosłownie godziny przewijając posty i natrafiając na różne reklamy.
Dobrze zbudowana relacja na instagramie, sprawne wykorzystywanie instagram stories potrafi wygenerować olbrzymią sprzedaż w krótkim okresie czasu. Dzięki hasztagom możemy precyzyjnie znaleźć osoby, które mogą być zainteresowane naszymi produktami i zbudować z nimi fajną relacje, która może przerodzić się w regularną sprzedaż. Instagram to medium na którym koniecznie musisz się znaleźć ze swoim profilem firmowym. Nawet jeżeli uważasz, że to aplikacja dla młodzieży to pamiętaj, że tam znajduje się Twoja grupa docelowa i jeśli nie Ty to prędzej, czy później na instagram wejdzie Twoja konkurencja i będzie Ci znacznie trudniej się przebić. Synergistyczne działanie profili na FB i Instagramie potrafi zdziałać cuda. Na Facebooku skupimy się na bardziej contentowych treściach, a na Instagramie możemy postawić na dokumentowanie procesu i codziennego życia.
Ważne jest, aby nasze treści były ze sobą spójne i precyzyjnie mówiły kim jesteśmy, co robimy i co sprzedajemy. Często widzę, że wielu twórców miesza na swoim profilu posty, które kompletnie do siebie nie pasują. Nie ma w tych profilach pasujących do siebie szablonów, na video nic się nie dzieje. A na dodatek brak regularności publikacji. To wszystko powoduje, że nie osiągamy efektów, a instagram jest po to, aby przynosił do naszej firmy pieniądze, a nie marnował nasz cenny czas, którego przedsiębiorca posiada tak mało.
Aktualnie prowadzę kilkanaście kont na Instagramie, które generują sprzedaż dla moich klientów. Jeżeli chcesz dołączyć do ich grona koniecznie się ze mną skontaktuj. Poniżej wrzucam screena z mojego profilu na Instagramie, jeśli chcesz być na bieżąco z tym co się u mnie dzieje to zapraszam do obserwowania.
