Ile kosztuje sklep internetowy w 2023? Ile kosztuje założenie i prowadzenie sklepu internetowego. Ile kosztuje utrzymanie sklepu internetowego?

19 marca 2023

Ile kosztuje sklep internetowy??

Odpowiedzią na  pytanie „Ile kosztuje sklep internetowy” jest  to zależy. Istnieje wiele czynników wpływających na cenę stworzenia sklepu internetowego. Utrzymanie go, konserwowanie. Miesięczny lub roczny koszt utrzymania oraz prowadzenia go. Zależy to od formy platformy sklepu. Czy jest to platforma abonamentowa SaaS czy Open Source. Czy mamy lub chcemy mieć mały, średni czy duży sklep internetowy. 

 

Ile kosztuje prowadzenie sklepu internetowego?

Decydując się na otwarcie własnego sklepu internetowego mam kilka dróg, którymi możemy pójść by otworzyć sklep. Pierwszą z nich jest zakup gotowego oprogramowania SaaS w comiesięcznym abonamencie. Drugim sposobem jest stworzenie sklepu na otwartym oprogramowaniu Open Source. Jeżeli wybierzemy oprogramowanie SaaS cena sklepu internetowego będzie oscylować w graniach 200-400 zł miesięcznie max za korzystanie z niego. W przypadku platform Open Source koszt jaki ponosimy jest to zakup hostingu i domeny przy założeniu, że nie nie modyfikujemy tego sklepu. Za sam silnik Open Source nie płacimy. Płacimy tak naprawdę za usługi dostosowania sklepu programistycznie pod nasze wymagania oraz hosting i domenę. Koszt takiego dostosowania zaczyna się od kilku, a może kończyć na kilkudziesięciu tys. zł jednorazowo. Dodatkowo dochodzą koszty utrzymania sklepu internetowego.

 

Agencja czy Freelancer dla twojego sklepu internetowego

Koszt stworzenia sklepu internetowego Open Source przez agencję e-commerce lub agencję interaktywną będzie kosztować od kilku do nawet kilkudziesięciu tys. złotych. Sklep stworzony przez agencję daje nam gwarancję stworzenia solidnego i dobrego sklepu przez zespół ekspertów i profesjonalistów. Należy pamiętać o wybraniu dobrej agencji. Freelancer wykona dla nas sklep internetowy za kilka tys. złoty. Warto jednak zaznaczyć, że nie każdy freelancer jest ekspertem w dziedzinie e-commerce i nie musi znać wszystkich technicznych bardzo ważnych aspektów niezbędnych podczas stworzenia sklepu. Jeżeli chcesz stworzyć profesjonalny oraz stabilny sklep internetowy postaw na agencję. Jeżeli będzie to mały sklepik internetowy tworzony mały kosztem wybierz Freelancera. 

 

Czynniki wpływające na koszt stworzenia sklepu internetowego od podstaw

Pierwszym czynnikiem wpływającym na cenę stworzenia sklepu internetowego jest rodzaj platformy. Drugim czynnikiem jest rozmiar sklepu internetowego oraz ilość produktów sprzedawanych w nim Trzecim czynnikiem są możliwości technologiczne oraz funkcjonalności sklepu i ich ilość, którą chcemy w swoim sklepie posiadać. Czwartym czy wygląd sklepu będzie oparty o indywidualny projekt sklepu czy gotowy szablon. Piątym czynnikiem są zewnętrzne integracje wspomagające naszą sprzedaż np. Baselinker czy Mailerlite. Marketing internetowy, pozycjonowanie oraz kampanie płatne ADS.

Przykłady sklepu internetowego w modelu SaaS

Na polskim rynku e-commerce wyróżniamy kilka platform SaaS (abonamentowych) dla sprzedaży internetowej. Są nimi:

  • Sky-Shop
  • Shopify
  • RedCart
  • Shoper
  • Shoplo
  • Sellingo
  •  CSStore

Przykłady platform e-commerce Open Source na polskim rynku:

  • WooCommerce
  • PrestaShop
  • Magento 2
  • Shopware
  • OpenCart

 

Integracja sklepu internetowego z Baselinkerem

Dobrym rozwiązaniem dla rozwoju naszego sklepu internetowego oraz samej sprzedaży są liczne integracje e-commerce, który możemy wykonać z naszym sklepem. Przykładem integracji, która pozwoli nam na obsługę zamówień oraz sprzedaż na marketplace takich jak Allegro, Empik czy Erli jest Baselinker – Sklep internetowy. Dzięki systemowi Baselinker jesteśmy w stanie obsługiwać zamówienia oraz wystawiać dokumenty sprzedaży z naszego sklepu internetowego oraz pozostałych kanałów sprzedaży w jednym zcentralizowanym miejscu. Możemy Baselinkera ustawić jako główne centrum zarządzania naszą sprzedażą lub jako pośredni system wspomagający naszą sprzedaż. Integracja z Baselinkerem jest płatna co również wpłytwa na koszt prowadzenia sklepu oraz sprzedaży internetowej. Jednak jest on jedynym aktualnie na polskim rynku solidnym narzędziem nr 1. dla e-commerce. Integracje możemy być niezależnie dla małego, średniego czy dużego sklepu.

 

Pozycjonowanie sklepu pod kątem SEO

Warto zaznaczyć, że koszt sklepu internetowego również może różnić od tego czy na początku tworzenia sklepu zadbamy o dobre pozycjonowanie naszego sklepu wśród ogromnej konkurencji. Pozycjonowanie możemy rozpocząć podczas etapu tworzenia sklepu lub po jego zakończeniu. Pozycjonowanie sklepu kosztuj od kilkuset do kilku tys. zł miesięcznie. Warto o nie zadbać decydując się na własny profesjonalny sklep internetowy.

 

Wsparcie techniczne dla optymalizacji sklepu

Warto zaznaczyć, iż decydując się na sklep internetowy oparty o platformę Open Source warto wyposażyć się w obsługę konserwacji sklepu. Takie usługi kosztują kilka set złoty miesięcznie. Dzięki temu zyskujemy profesjonalne wsparcie programistów, który w razie wystąpienia problemów na naszym sklepie naprawią je. Jeżeli posiadasz wiedzę techniczną możesz tego kosztu uniknąć. Jeżeli jesteś osobą początkująca wsparcie techniczne będzie niezbędne.

 

Podsumowanie

Koszt stworzenia sklepu internetowego będzie wahał się w graniach od kilku do kilkudziesięciu tys. złotych w zależności od ilości pracy nad nim, wielkości sklepu oraz typu czy będzie to sklep profesjonalny z dużym asortymentem czy mały z małą ilością produktów. Jeżeli zakładasz mały sklep warto wybrać freelancer, który stworzy Tobie taki sklep oczywiście możesz również wybrać profesjonalną agencję. Jeżeli zakładasz duży sklep e-commerce postaw na profesjonalną agencję e-commerce lub interaktywną. Rozwijając swoją sprzedaż warto pomyśleć o integracji oraz wdrożeniu systemu Baselinker.

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?