Email marketing jest często uważany jako przeżytek i spam. Skąd się to bierze? Ze złych praktyk, które stosuje większość firm marnując potencjał jednego z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych nieprzerwanie od 20 lat. 1 pln zainwestowany w e-mail marketing potrafi wygenerować dla naszej firmy aż 38 pln. Niesamowite prawda? Skąd tak ogromne ROI? Przede wszystkim wynika to z Customer Lifetime Value, czyli z cyklu życia naszego klienta i z jego wartości. Jeśli tworzysz posty do social media zapewne wiesz, że na Facebooku i Instagramie post potrafi żyć tylko kilka godzin. W kontraście do tego klient, który wpada do naszej bazy newsletterowej dzisiaj może u nas kupić za 2 lata !

A co jeśli przez ten okres będzie kupował regularnie? To stąd biorą się tak olbrzymie zwroty z inwestycji. Raz pozyskany email będzie dla nas regularnie pracował przez wiele miesięcy, a może lat. Dodatkowo w przypadku email marketingu wszystko możemy zautomatyzować i zaplanować nawet na rok do przodu. Dobrze zaplanowany cykl marketing automation może dla nas pracować przez bardzo długi czas i raz postawiony system może być optymalizowany lub pozostawiamy go w obecnej formie dopóki będzie on przynosił zamierzone rezultaty.

Tak jak w każdej formie reklamy tak też w email marketingu możemy testować różne rodzaje nagłówków, treści, a dodatkowo budować rozmaite, spersonalizowane sekwencje. Kluczem do sukcesu w email marketingu jest odpowiednia segmentacja i higiena naszej bazy. Nie dodawaj do swojego newslettera każdego przypadkowego człowieka. Zadbaj o jakość swojej bazy. Nie wysyłaj identycznych emaili do każdego tylko przygotuj odpowiednie wyzwalacze ( trigger) do poszczególnych odbiorców. Nie dawaj rabatów osobom, które i tak regularnie będą od Ciebie kupować. Rabat przygotuj dla osób, które porzucają koszyki na Twoim sklepie internetowym. Daj spersonalizowany RABAT z okazji urodzin. Wysyłaj inne sekwencje wiadomości do osób, które są stałymi czytelnikami Twojego newslettera, a inne do osób, które bardzo rzadko czytają Twoje emaile.

Koszty utrzymania bazy są w zależności od ilości adresów emailowych, które posiadasz w swojej bazie dlatego nie ma sensu trzymać tam każdego, bo nie dość że koszty reklamowe będą większe to jeszcze zwiększysz szansę, że po jakimś czasie Twoje wiadomości zaczną wpadać do spamu u pozostałej grupy osób. Jestem ogromnym fanem email marketingu ze względu na duże możliwości wprowadzania rozmaitych automatyzacji. Dodatkowo mogę się wykazać na temat wiedzy z zakresu copywritingu. Wiem co ludzie muszą przeczytać, aby skłonić ich słowami do zakupu. Dla przykładu słowo BEZPŁATNIE działa lepiej niż ZA DARMO, cena 297 PLN, sprzedaje skuteczniej niż 299 PLN. To są smaczki o których przedsiębiorca który w tym nie siedzi nie ma zielonego pojęcia, a te drobne detale potrafią skutecznie wpłynąć na wyniki finansowe na koniec miesiąca.

Jeśli w Twojej firmie nie prowadzi się działań z zakresu email marketingu to koniecznie musisz go wdrożyć. Obecnie w dalszym ciągu jest to bardzo skuteczne narzędzie, które potrafi wygenerować olbrzymi ruch na naszej witrynie i w każdym innym miejscu do którego skierujemy naszych użytkowników. Dzięki linkom UTM jesteśmy w stanie dokładnie sprawdzić w Google Analitycs, który email sprzedawał najefektywniej, co jest szczególnie pomocne kiedy organizujemy wspólne działania sprzedażowe z innymi blogerami, sklepami.

Chętnie pomogę wdrożyć Ci email marketing i zbuduję dla Ciebie sekwencję wiadomości, która wygeneruje dla Twojej firmy atrakcyjny rezultat i przekonasz się, że warto inwestować w email marketing. Pamiętaj, że w przeciwieństwie do social media to ty jesteś właścicielem swojej bazy newsletterowej i nikt Ci nie może jej zabrać. Oczywiście wszelkie działania z zakresu email marketingu wdrażam ze wszystkimi dobrymi praktykami związanymi z RODO. Od każdego użytkownika pozyskujemy odpowiednio sformułowane zgody, dzięki czemu nie musimy się bać, że coś robimy niezgodnego z prawem. Zacznij pozyskiwać adresy email swoich klientów już dzisiaj i patrz jak regularnie sprzedaż w Twojej firmie stabilnie rośnie.