Value Ladder- Co to jest i jak wykorzystać do podniesienia zarobków w branży Trenera Personalnego, Fizjoterapeuty, Dietetyka

Value Ladder- Co to jest i jak wykorzystać do podniesienia zarobków w branży Trenera Personalnego, Fizjoterapeuty, Dietetyka

16 października 2021

A co jeśli możesz w prosty sposób podnieść swoje przychody w branży Trenera, Fizjoterapeuty, Dietetyka bez konieczności inwestowania dużych kwot pieniędzy w marketing? To wszystko jest możliwe dzięki Value Ladder, czyli drabinie wartości. Z moich doświadczeń wynika, że prawie nikt tego nie stosuje w tych branżach, mimo że technika wśród marketerów i sprzedawców jest powszechnie znana.

 Na rynku pracy mamy dziesiątki tysięcy trenerów, fizjoterapeutów, dietetyków po kursach, którzy marzą o pracy w zawodzie. Pracy, która daje im satysfakcje, chcą zarabiać godnie 5-10 tysięcy miesięcznie prowadząc treningi personalne w klubie fitness, czy siłowni, rozpisując plany dietetyczne, czy jeżdżąc do klientów na zabiegi rehabilitacyjne. Niestety większość z nich nie pracuje w zawodzie, bo nie ma wiedzy jak się sprzedać swojemu pracodawcy lub jak otworzyć działalność i pozyskiwać klientów.

W tym artykule poznasz technikę, która pozwoli Ci znacznie zwiększyć zyski i pozyskiwać większą pulę klientów z rynku nawet jeśli nie jesteś osobą medialną.

Skrót artykułu:

  • Value Ladder to drabinka wartości, czyli stworzenie produktu na każdy przedział cenowy zaczynając od darmowych Lead Magnet
  • W zależności od branży pozyskuj klientów za pomocą Lead Magnet lub tanich produktów tzw. aktywatorów
  • Produkty główne za kilkaset PLN będą stanowić twoje główne źródło przychodu
  • 1-5% osób zdecyduje się pójść dalej i kupić maksymalizator za kilka tysięcy PLN

Aby podnieść swoje zarobki w branży Trenera, Dietetyka, Fizjoterapeuty zobacz również ten artykuł:

📌 Jak zrobić reklamę na Facebooku dla Trenera, Dietetyka, Fizjoterapeuty >>>

Co to Value Ladder – Drabina wartości?

Value ladder to uporządkowanie i zaprojektowanie gamy produktów tak, aby zapewnić sobie stały dopływ nowych klientów dzięki Lead Magnet i Aktywatorom, oraz zmaksymalizować przychody dzięki Produktom Głównym i Maksymalizatorom. Na tym etapie pewnie nic z tego nie rozumiesz dlatego śpieszę z wytłumaczeniem.

Czym jest Lead Magnet?

Lead Magnet – to darmowy produkt, który ma spełniać 1 cel. Pozyskać dane do klienta lub w przypadku biznesów fizycznych zachęcić, aby klient skorzystał z naszej usługi. Lead magnet nic nie kosztuję jest to tylko magnes przyciągający nowych zainteresowanych do Twojego biznesu.

W takich branżach jak Trener Personalny, Dietetyk, czy Fizjoterapeuta może to być bezpłatna konsultacja, raport PDF, przykładowy jadłospis, darmowy trening wprowadzający, przegląd stanu zdrowia.

Czym jest aktywator – Value Ladder

Aktywator to z kolei tani produkt, który ma sprawić że klient wyda u nas jakiekolwiek pieniądze. Aktywatory to produkty z półki cenowej od kilku do max 100 zł PLN. Aktywatorem w branży trenera, dietetyka, fizjoterapeuty może być usługa masażu w mocno zrabatowanej cenie, przykładowa dieta, zważenie klienta i danie mu podstawowych wytycznych zdrowotnych, konsultacja, książka papierowa.

Aktywator też w niektórych sytuacjach jest magnesem dla klienta. Np. w Fizjoterapii nie widzę potrzeby stosowania darmowych produktów jeżeli chcemy pozyskiwać klientów na pakiety rehabilitacyjne. Wystarczy tani produkt wyświetlony w odpowiednim momencie, gdy nasz potencjalny klient odczuwa ból i wpisuje hasło w google:

  • Ból łokcia co robić?
  • Fizjoterapeuta Lublin
  • jak leczyć łokieć
  • jak złagodzić ból kolana
  • kontuzja kolana co robić, jak leczyć
  • jakie ćwiczenia na bóle stawów

Jeżeli na tym etapie rozważania wyświetlimy się klientowi z tanim produktem aktywatorem bez problemów go pozyskamy bez konieczności fundowania mu darmowych Lead Magnetów.

Bardzo ważne jest zdanie sobie sprawy, że aktywator nie ma za zadanie przynosić pieniędzy dla naszej firmy. On nie służy do zarabiania. Całość zarobków odbywa się na zapleczu. W momencie kiedy pozyskujemy Leada, płacącego klienta. To produkty główne i maksymalizatory budują nasz portfel. Aktywatory mają jedynie zamienić obcego człowieka w klienta. Mają nastawić go mentalnie do wydawania pieniędzy w naszej firmie. Mają pokryć wydatki przeznaczone na reklamę i akwizycję nowych klientów.

Te drobne kwoty rzędu kilkudziesięciu PLN mają opłacić nasze reklamy na Facebooku i Google. Mają pozyskać adres email i numer telefonu do klienta, mają sprawić że klient wpadnie do naszego lejka marketingowego i będzie otrzymywał followupy w formie maili, smsów, wpadnie do naszych grup remarketingowych. Będziemy mogli prześledzić jego ścieżkę w Google Analytics i Facebook Pixel.

 

Przykłady aktywatorów w pracy trenera osobistego, dietetyka, fizjoterapeuty:

  • karnet na zajęcia grupowe
  • 1 trening
  • Podstawowa rozpiska na 1 dzień
  • Podstawowy zabieg z fizjoterapii
  • Książka papierowa

Produkt Główny- Value Ladder

Produkt główny jest najistotniejszym ogniwem w naszym biznesie. Jeśli wszystko przebiega u Ciebie prawidłowo to właśnie on powinien stanowić główne źródło przychodu. W wielu przypadkach w niszy trenera personalnego, dietetyka, fizjoterapeuty polecam ograniczyć ilość aktywatorów lub kompletnie przestać na nich bazować, a skupić się na darmowych produktach Lead Magnet, które od razu kierują klientów na kupowanie produktów głównych za kilkaset PLN.

Produkt główny powinien stanowić Twój najistotniejszy produkt w biznesie, powinieneś być z niego dumny i skupić całą energię na jego promocję. To właśnie od zaprojektowania produktu głównego startujemy budowę Value Ladder- drabiny wartości.

Dla przykładu produkt główny może być kupowany przez 10% osób, które zdecydowały się skorzystać z magnesu dla klientów LEAD MAGNET. Wtedy mówimy, że na tym etapie mamy konwersję na poziomie 10%. To pozwala nam na podejmowanie decyzji odnośnie budżetów reklamowych i ewentualnych testów A/B.

 

Przykład produktów głównych w pracy trenera personalnego, dietetyka, fizjoterapeuty:

  • Pakiet treningów personalnych
  • Pakiet zabiegów fizjoterapii
  • Pełne prowadzenie dietetyczne na 3 miesiące z kontaktem mailowym
  • Kurs online
  • Warsztaty

Maksymalizator – Value Ladder

Maksymalizator ma spełniać jedno podstawowe zadanie. Są to produkty z wyższej półki cenowej. Czasami produkty przeznaczone dla segmenta klientów PREMIUM. Te produkty i usługi mogą kosztować od 1 000 PLN do nawet 20 000 PLN.

Niech te kwoty Cię nie przerażają. Przemyślany biznes i odpowiednie pokierowanie klienta przy użyciu lejka sprawi, że 1-5% osób zdecyduje się skorzystać z maksymalizatorów, które w prosty sposób mogą znacznie podnieść rentowność biznesu.

Pamiętaj, że za Twój główny przychód mają odpowiadać produkty główne, lead magnety i aktywatory to działania na froncie, które widzi konkurencja. Prawdziwe pieniądze pojawiają się na zapleczu, czyli sprzedaż produktów głównych i maksymalizatorów.

Dobrze przemyślana strategia kierowania do maksymalizatorów możę pozwolić Ci zostać trenerem personalnych, dietetykiem, fizjoterapeutą z zarobkami znacznie powyżej średniej branżowej np. 5 000 – 10 000 PLN miesięcznie pracując tylko 5h dziennie.

Bardzo istotne jest, aby maksymalizatory były przemyślane i stanowiły produkty komplementarne do tego co oferuje produkt główny dodając indywidualne podejście. Jeśli chodzi o wycenę maksymalizatorów to tutaj ogranicza nas tylko grupa docelowa do której chcemy trafiać i kreatywność w projektowaniu ścieżki. Znam biznesy, gdzie maksymalizatory zarabiają kilkadziesiąt tysięcy za dzień pracy np. organizując duże szkolenie stacjonarnie lub konferencje, czy też event branżowy.

 

Przykład Maksymalizatorów u trenerów, dietetyków, fizjoterapeutów:

  • Organizowanie obozów sportowych
  • Prowadzenie szkoleń grupowych z Fizjoterapii, Treningu, Rozpisywania diet
  • Prelekcje na eventach branżowych
  • Mentoringi
  • Pakiety treningów na 6 msc z góry
  • Przygotowanie do zawodów sportowych
  • Praca ze sportowcami
schemat drabiny wartosci dla trenera dietetyka fizjoterapeuty

Tomasz Guzik

Co jeszcze warto przeczytać?