Wprowadzenie do kampanii urodzinowej

Chcesz ustawić automatyczny system, który będzie wysyłał do Twoich subskrybentów życzenia urodzinowe razem z kodami rabatowymi? W tym artykule pokaże Ci jak ustawić maszynkę do generowania dodatkowego dochodu dla Twojej firmy z wykorzystaniem kampanii urodzinowej.
Kampania urodzinowa może być przeprowadzona na kilka sposobów. Ja osobiście korzystam z wysyłki życzeń w czatbocie messengera + autoresponderze. W czasach kiedy firmy posiadają ogromną ilość danych o swoich użytkownikach dziwi mnie fakt, że tak mało z nich korzysta z takich akcji jak spersonalizowane życzenia z dużymi rabatami do 23:59 w dniu kiedy użytkownik obchodzi urodziny. Pamiętajmy, że urodziny to dzień w którym mamy dużo większą skłonność do wydawania pieniędzy i podchodzimy do zakupów jeszcze bardziej emocjonalnie niż w pozostałe dni w roku. Pokaż że doceniasz swoich klientów i subskrybentów. Wyślij ładne życzenia, dodaj duży rabat i patrz jak Twój system pracuje dla Ciebie przez cały rok. Pamiętaj, że każdy z nas ma urodziny innego dnia, więc ten system będzie przynosił pieniądze dla Twojej firmy w sposób ciągły i pasywny bez Twojego udziału.

1. Pozyskaj dane dotyczące daty urodzin.
2. Stwórz wiadomość urodzinową lub kilka wiadomości
3. Ustaw automatyzacje
4. Bonus dla zaawansowanych. Wyślij dane do autorespondera
5. Ustaw kampanie urodzinową w autoresponderze

Jak pozyskać daty urodzin naszych klientów

Jak pozyskać datę urodzin Twoich klientów? Być może masz już te dane w swoim CRM. Jeśli jeszcze nie masz takich danych możesz je pozyskać w sposób automatyczny lub ręczny. Zachęcam Cię do korzystania z metody pierwszej. Wyślij do swoich subskrybentów wiadomość w której poinformujesz ich o tym, że w urodziny rozdajesz im specjalne prezenty. Poproś o wskazanie konkretnej daty w kalendarzu. Całość przedstawiam na poniższej grafice. O czym musisz pamiętać? O wybraniu typu odpowiedzi „ Date”, dzięki temu Twój czatbot pokaże wygodny kalendarz w języku Polskim do wybrania odpowiedniego dnia i miesiąca. Musisz również zapisać dane, które pozyskasz do Custom Field. W moim przypadku nazwałem to pole „ Dzień Urodzin”. Teraz, gdy użytkownik kliknie na datę w kalendarzu to odpowiedź zostanie automatycznie zapisana jako pole dzień urodzin.
Super ! Właśnie udało Ci się pozyskać dane na temat urodzin. Jest też druga metoda. Dane możesz dodawać ręcznie. Np. Twoi klienci w placówce stacjonarnej podali Ci datę swoich urodzin i uzyskałeś od nich wszystkie odpowiednie zgody marketingowe i wystarczy te dane z offline przenieść do Twojego czatbota. Dane dotyczące urodzin można też znaleźć u niektórych użytkowników, którzy wchodzili w rozmowę z Twoją stroną na Facebooku wchodząc w czat. Tej konkretnej metody nie polecam. Z jednej strony użytkownicy dobrowolnie wpisują datę swoich urodzin i udostępniają ją publicznie na swoim profilu, ale dla pewności skonsultowałbym to z osobą, która specjalizuje się w prawie dotyczącym danych osobowych. Kiedy już mamy dane wystarczy, że wejdziemy w zakładkę Audience. Klikniemy na odpowiedniego użytkownika i w polu Dzień Urodzin wybierzemy odpowiednią datę i zapiszemy zmiany.

Tworzymy wiadomość urodzinową

Kolejnym etapem będzie stworzenie wiadomości urodzinowej z odpowiednim kodem rabatowym. Stwórz wiadomość, podlinkuj ofertę pod przyciskiem i zapisz zmiany. Jest to najprzyjemniejsza i najprostsza część podczas budowania kampanii urodzinowej.
Kiedy mamy już dane i wiadomość, którą chcemy wysłać to czas na wejście w Automatyzacje i wybranie pola Rule. Następnie ustawiamy odpowiedni warunek w sposób identyczny jak na zdjęciu. Wybieramy, aby wiadomość była wysyłana w dniu urodzin o konkretnej godzinie. Automatyzacja działa z ogromną precyzją i wysyła wiadomości co do minuty. Kiedy już ustawimy trigger, który będzie wyzwalał wiadomość to teraz przechodzimy do prawej części ekranu i wybieramy wcześniej stworzoną przez nas wiadomość.
To wszystko! Gratuluje stworzenia świetnej automatyzacji, która będzie wspierać Twój biznes i przynosić dodatkowe źródło dochodu. To jest wersja dla osób początkujących, a teraz specjalny bonus dla osób bardziej zaawansowanych.

Bonus dla zaawansowanych

Jeżeli oprócz dnia urodzin posiadamy adresy email do naszych użytkowników możemy te dane przesłać za pomocą zapier.com do naszego autorespondera. Ja chętnie korzystam z MailerLite. Metoda zadziała we wszystkich najpopularniejszych autoresponderach, które znajdziesz w zapierze. Stwórz odpowiednią akcje w manychat i przejdź do autorespondera i utwórz nowe pole, które będziesz mógł gromadzić i nazwij je np. Dzień urodzin i wybierz rodzaj pola jako data. Przejdź do zapiera i stwórz integracje, aby po uzyskaniu adresu email i dniu urodzin manychat automatycznie przekazywał dane do Twojego autorespondera. Więcej o tego typu integracjach napisałem w tym konkretnym artykule.
Kiedy stworzysz integracje. Wejdź do autorespondera i utwórz odpowiednią sekwencję marketing automation, która będzie uruchamiana w dniu urodzin Twoich subskrybentów. Jakie korzyści odniesiesz z tej metody? Użytkownik otrzyma różne przypomnienia w 2 różnych miejscach. W adresie email możesz dodać odliczający zegar do godziny 23:59, aby uświadomić użytkownika, że gdy dzień się skończy rabat jaki otrzymał przestanie być aktywny.
To wszystko na temat tworzenia kampanii urodzinowej. Wszystkie kwestie techniczne zostały opisane w artykule. Twoim zadaniem jest tylko zgrabne ubranie wszystkiego wizualnie. Dobre teksty, odpowiedni Rabat, odpowiedni trigger jak np. Odliczający czas . Wybranie odpowiedniej ilości wiadomości i godzin w których będą wysyłane i to wszystko ! Stworzyłeś prosty sposób, który będzie dowoził sprzedaż dla Twojej firmy.
Jak wysyłać automatyczne życzenia urodzinowe w czatbocie messengera i zwiększyć sprzedaż w firmie
5 (100%) 1 vote