Pierwszym krokiem jaki musimy wykonać jest stworzenie odpowiedniej wiadomości lub sekwencji wiadomości, którą zobaczy klient po wejściu w interakcje z naszą reklamą na Facebooku. Ja zazwyczaj od razu zaczynam od zbudowania sekwencji wiadomości, czyli zbioru kilku wiadomości wysyłanych cyklicznie co kilka dni, aby jak najbardziej wykorzystać budżet reklamowy.

Manychat.com

  • Przechodzimy do panelu Manychat
  • Wybieramy opcję Automation, a następnie Sequences z panelu po lewej stronie
  • Klikamy w niebieski przycisk + New Sequences znajdujący się w prawym, górnym rogu.
  • Ustalamy ilość wiadomości w sekwencji, czas w jakim będą one wysyłane i ich treści.
  • Kiedy mamy już utworzoną sekwencję wiadomości przechodzimy ponownie do panelu Automation
  • Wybierz opcję Keywords
  • Kliknij na niebieski przycisk + new Rule zlokalizowany w prawym, górnym rogu
  • Nadaj nazwę słowa lub kilku słów kluczowych po którym sekwencja zacznie działać np. „ Bezpłatny Ebook”.
  • Następnie kliknij + Action i wybierz opcję Subsribe to Sequence i wybierz odpowiednią sekwencję, którą wcześniej utworzyłeś
  • Mamy przygotowanego czatbota teraz przyszedł czas na najważniejszy element artykułu. Jak w takim razie połączyć naszego czatbota z reklamą na Facebooku.

    Facebook.com

    Przejdź do menadżera reklam i wybierz cel reklamowy. Sugeruję Ci skorzyć z celu reklamowego Wiadomości. Są też inne metody pozyskiwania leadów jak np. Cel Aktywność, czy cel Ruch, ale według testów, które prowadziłem w kilku branżach zazwyczaj najskuteczniejszy był cel reklamowy Wiadomości.
    Kiedy wybierzesz cel reklamowy przejdź do tworzenia kreacji. Zadbaj o odpowiednie grafiki i tekst, aby przykuwać uwagę swojej grupy docelowej. Wybierz umiejscowienia. Ja bardzo chętnie korzystając z tego celu reklamowego wybieram, aby reklama wyświetlała się tylko na telefonach komórkowych. Przetestuj co u Ciebie sprawdzi się najlepiej. Kiedy masz już stworzoną kreację i umiejscowienie wybierz opcję Szablon Niestandardowy i kliknij Rozpocznij. Skorzystamy z szablonu niestandardowego po to, aby użytkownik, który kliknie w naszą reklamę nie zobaczył brzydkiego przycisku Rozpocznij znanego z interakcji z botami. W tym przypadku chcemy tego uniknąć. Nie każdy użytkownik jeszcze rozumie co oznacza ten przycisk i często opuszcza naszą reklamę i boi się nacisnąć Rozpocznij, dlatego ułatwimy mu to zadanie.
    Tutaj pojawi się kilka możliwości -Sam tekst -Tekst i obraz -Tekst i wideo Ja zalecam skorzystanie z opcji Sam tekst ponieważ największą mocą tego typu reklamy jest fakt, że nasza wiadomość wygląda jak od dobrego znajomego, a nie reklamodawcy. Postaraj się, aby Twoja wiadomość powitalna brzmiała jak najbardziej normalnie dzięki temu zwiększysz ilość pozyskanych leadów i obniżysz koszty reklamowe. Ostatnim etapem będzie wybranie szybkiej odpowiedzi, która będzie łącznikiem pomiędzy reklamą na Facebooku, a naszą sekwencją z czatbota. W naszym wypadku keywords = „ Bezpłatny Ebook”. Tworzymy wiadomość powitalną zachęcającą do kliknięcia w tę odpowiedź.
    To wszystko ! Właśnie udało Ci się połączyć reklamę na Facebooku z Twoim czatbotem. Jest kilka innych metod, dzięki którym połączysz swojego bota z reklamą, ale tą uważam za najprostszą i najszybszą do nauczenia. Życzę Ci wysokich wyników Tomasz Guzik









    Jak połączyć reklamę na Facebooku z czatbotem i mieć stały dopływ Leadów
    5 (100%) 3 votes