Wstęp

Metod i sposób pozyskiwania nowych kontaktów i zapytań ofertowych jest sporo i tak na prawdę ogranicza nas tylko wyobraźnia. W tym artykule chcę pominąć najbardziej powszechne metody znane od lat takie jak wyskakujące popupy i formularze na stronach internetowych, a zajmę się opcjami bardziej nowoczesnymi, znacznie rzadziej używanymi przez marketerów.

Sposób 1 Cel Reklamowy pozyskiwanie Kontaktów

Facebook Lead Ads- Jest to cel reklamowy z którego możemy skorzystać w Menadżerze Reklam Facebooka. Jest to dobra metoda na pozyskiwanie nowych leadów, szczególnie dla osób nietechnicznych z mniejszymi budżetami, które nie chcą tworzyć specjalnych landing page do prowadzenia kampanii. Mimo, że Facebook Lead Ads jest już funkcjonalny od kilku lat to w dalszym ciągu spora użytkowników jeszcze nie przyzwyczaiła się do tego typu formularzy i czasami przez brak precyzyjnych tekstów reklamowych nie kończy rejestracji. Ogromną zaletą celu pozyskiwanie kontaktów jest automatyczne wypełnianie danych użytkownika danymi, które ten podał przy rejestracji. Formularze Lead Ads możemy dowolnie powiększać o dodatkowe pola co ma oczywiście wpływ na % konwersji. Po zapisie użytkownik zobaczy przycisk, który może skierować go na naszą stronę www. Ostatnimi czasy zdarzyło mi się natknąć nawet na jednorazowe oferty „One time offer” podpięte pod przycisk po ukończonym Facebook Lead Ads co jest dosyć nowatorskim podejściem.

Co jest najważniejsze przy tej metodzie pozyskiwania kontaktów? Dobre przeprowadzenie użytkownika przez formularz i wyjaśnienie mu co się stanie w momencie, gdy prześlę swoje dane. Dla niektórych użytkowników zobaczenie automatycznie uzupełnionych własnych danych może być sporym szokiem i trzeba ich z tym oswoić. Dla osób zaawansowanych dodam, że istnieje możliwość integracji Formularzy Lead Ads z automatycznym oddzwanianiem do klientów po 20 sekundach od wysłania formularza co może doprowadzić do bardzo pozytywnej reakcji, szoku i wysokiej konwersji po rozmowie z naszym klientem. Na Polskim rynku tego typu rozwiązania oferuje Callpage, ale jest też wiele innych firm, które można w ten sposób zintegrować z użyciem narzędzi takich jak zapier lub integromat.

Sposób 2 Cel Reklamowy Ruch

Aby wykorzystać ten cel reklamowy musimy stworzyć najpierw stronę lądowania i opublikować ją w Internecie. Stwórz dedykowany landing page, zamieść krótko najważniejsze odpowiedzi, które rozwiążesz w zamian za pozostawienie danych. Metoda powszechna, ale chciałem aby ten artykuł był kompedium wiedzy, dlatego wyjątkowo jej nie pominąłem. Często takie strony są nazywane inaczej Squeeze page i służą tylko temu, aby pozyskać nowy kontakt do swojej bazy. Najczęściej tego typu strony wykorzystuje się do zapisów na webinary, rozdawania ebooków, konsultacji, prezentów, lub do generowania zapytań ofertowych na swoje usługi. Gdy strona jest skończona należy skorzystać z celu reklamowego ruch, który będzie przenosił użytkowników na naszą witrynę. To rozwiązanie na pierwszy rzut oka jest bardziej skomplikowane od formularza na facebooku, ale ma wiele zalet. Jesteśmy w stanie bardziej precyzyjnie poinformować użytkownika o naszej ofercie. Możemy zamieścić więcej informacji jak np. Opinie naszych klientów, czy promocyjny materiał wideo. Ogromnym atutem tego rozwiązania jest możliwość śledzenia zachowań naszych użytkowników na stronie docelowej z użyciem takich narzędzi jak google analitycs, hotjar, yandex metrica. Możemy nagrywać sesje użytkowników i sprawdzać dokładnie co robili na naszej witrynie. Kolejną wielką zaletą jest możliwość wdrożenia pixela facebooka i stosowaniu działań remarketingowych do osób, które były na naszej stronie, ale nie pozostawiły swoich danych. Ostatnim atutem jest prostota podpięcia jednorazowych ofert, które są w stanie już na początkowym etapie lejka wygenerować sprzedaż dla naszej firmy jeszcze na zimnym ruchu.

Sposób 3 Cel Reklamowy Wiadomości z użyciem Czatbota

Jeśli śledzisz mnie na youtubie, podcastach lub czytasz moje artykuły wiesz, że jestem ogromnym fanem tego rozwiązania. Generowanie leadów z użyciem czatbotów jest niezwykle efektywne i można dzięki tej metodzie rozbudować nasz lejek o wiele dodatkowych funkcji i integracji. Aby stworzyć taką reklamę potrzebujemy najpierw posiadać podpiętego bota do naszego Fanpage. Całość procesu jak podpiąć bota do naszej reklamy opisałem w tym artykule Kliknij Tutaj.

Stosowanie botów ma swoje ogromne atuty.

  1. W wielu branżach lead z czatbotów jest najtańszy przy jednoczesnym zachowaniu jakości leada. Lead często spodziewa się od nas telefonu lub wysyłki email i bardzo chętnie na nią reaguje.
  2. Użytkownik automatycznie widzi na ekranie swoje dane i wystarczy, że zatwierdzi je palcem, a trafi do naszej bazy. Dane są zaciągane bezpośrednio z Facebooka dzięki temu możemy być pewni, że adres email lub numer telefonu są prawdziwe.
  3. Bardzo prosty remarketing i szansa na zwiększenie ilości zapisów. Dzięki oknie 24h możemy ponownie poprosić użytkownika o zostawienie swoich danych tłumacząc, że ten proces jest całkowicie bezpieczny. Dzięki temu możemy odratować znaczną część utraconych leadów.

Jeżeli to dalej nie okaże się skuteczne możemy takiego użytkownika automatycznie przenieść do niestandardowej grupy odbiorców i w dalszych działaniach reklamowych pokazywać mu np. Reklamę na ruch kierująca na landing page po odbiór prezentu. Dzięki temu osoby, które nie zdecydowały się na zostawienie nam swoich danych później z dużym prawdopodobieństwem skonwertują w innym rodzaju reklamy.

4. Potężne możliwości do integracji i budowania rozbudowanych systemów sprzedażowych w oparciu o 3 kanały komunikacji. Czatboty, Sms, Email marketing, a to wszystko z poziomu 1 narzędzia ! Ja buduję boty w narzędziu Manychat i serdecznie je polecam.

5. Wysoka jakość leadów przy odpowiednio przygotowanej kampanii, która zada użytkownikom odpowiednie pytania. Dzięki botom możemy zdobyć dużo więcej danych o naszych klientach niż we wszystkich innych sposobach pozyskiwania kontaktów.

Przez ostatnie miesiące pozyskałem blisko 10 000 leadów stosując czatboty testując to rozwiązanie w wielu branżach i w wielu przypadkach była to najtańsza, a jednocześnie bardzo skuteczna metoda pozyskania danych.

Sposób 4 Pozyskiwanie Leadów Offline na konferencjach i eventach

Jak dotychczas przedsiębiorcy pozyskiwali dane offline? Kartka papieru ze zgodami marketingowymi na dole i prośba o dopisanie się? A być może miałeś/aś do czynienia z nowszymi formami pozyskiwania kontaktów z użyciem formularza wyświetlanego na tablecie i handlowiec chodził po sali i zagadywał ludzi z prośbą o wypełnienie formularza. Tak, są to znane metody, ale mam coś znacznie lepszego.

QR KODY ! QR kody są bardzo fajną alternatywą masowego pozyskiwania leadów na konferencjach. Jeżeli występujesz na sali, gdzie jesteś prelegentem i słucha Cię wielu uczestników możesz na koniec swojej prezentacji powiedzieć o możliwości pobrania darmowych materiałów dodatkowych lub zaproponować zniżkę na jakieś fajne narzędzie w momencie jeśli zeskanują kod. Kod taki skieruje użytkowników do messengera, a tam zostaną poproszeni o swoje dane jak przy metodzie numer 3. Działa to świetnie jeśli precyzyjnie powiemy na konferencji, aby uczestnicy wyjęli teraz swoje telefony i zeskanowali QR kod. W bardzo prosty sposób otrzymujemy dane naszych klientów. Ich imiona, nazwiska, adresy email, telefony i możemy dowolnie te dane wykorzystywać przy przyszłych działaniach reklamowych. Serdecznie polecam sprawdzić tę metodę.

Sposób 5 Google Lead Ads

Lead Ads. Jest to całkowita nowość i jeszcze nie miałem przyjemności w swoich kampaniach sprawdzić jaka jest skuteczność tego typu rozwiązania. Warto się tym zainteresować ze względu na to, że jest to kolejna ciekawa metoda na generowanie leadów i przy odpowiednich budżecie i testach będziemy mogli sprawdzić, czy ten kanał nie przyniesie nam tańszych kontaktów niż inne.

W momencie kiedy zdobędę więcej wiarygodnych informacji na podstawie swoich badań na temat tej metody umieszczę informacje o Google Lead Ads na moich social media.

Przeczytaj również inne moje artykuły:

5 skutecznych metod pozyskiwania Leadów dla każdej branży
5 (100%) 1 vote